مزار شهدای مدافع حرم به جایگاهی برای اهتزاز پرچم دین تبدیل می‌شود
کد خبر: 3504381
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
میرعمادی:

مزار شهدای مدافع حرم به جایگاهی برای اهتزاز پرچم دین تبدیل می‌شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی‏‌فقیه در لرستان گفت: همچنان که خون و نام امام حسین(ع) و شهدای در رکاب او بعد از 1400 سال زنده مانده است، شهدای مدافع حرم نیز زنده می‌مانند، این شهدا جایگاه‌شان چند سال دیگر مشخص شده و محل دفن آن‌ها زیارتگاهی برای همه و همچنین به جایگاهی برای اهتزاز پرچم علم و دین تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‏‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد ظهر امروز دوشنبه، 17 خردادماه با خانواده سردار شهید رضا رستمی‌مقدم، اولین شهید مدافع حرم شهرستان خرم‌آباد که طی هفته جاری در سوریه به فیض شهادت نائل آمده است، دیدار کرد.
آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، در این دیدار ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده شهید، گفت: عزیزانی مانند شهید رستمی شخصیت‌های شایسته و بایسته‌ای برای شهادت بودند.
وی ادامه داد: تدین، ایمان و شجاعت شهید رستمی بر هیچ کس پوشیده است، شهدای مدافع حرم نسبت به دیگر شهدا، قرب و منزلت بالایی در پیشگاه خداوند دارند، به این علت است که شهدای مدافع حرم نسبت به دیگر شهدا چند برتری دارند، اول این‌که با هدف دفاع از حریم اهل‌بیت(ع) حرکت کردند.
میرعمادی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس حضور در جبهه برای حفظ سرزمین و امنیت ملت بود اما شهدای مدافع حرم برای حفظ حریم اهل‌بیت(ع) رفتند و جان‌شان را دادند، برای این‌که دشمن به بارگاه ملکوتی حضرت زینب هتک حرمت نکنند، رفتند.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که اهل‌بیت(ع) و جایگاه زیارت اهل‌بیت(ع) نمادی از دیانت، مذهب و عقیده ماست، اظهار کرد: در روایات داریم که وقتی دیدید جان‌تان در خطر افتاده مالتان را بدهید، اما اگر زمانی دیدید دینتان در معرض خطر قرار گرفت، جان و مال و وجود و آبروی خودتان را بدهید، شهدای مدافع حرم مصداق این روایت هستند.
وی با اشاره به این‌که پرونده شهادت شهدای مدافع حرم را خود حضرت زینب(س) امضاء می‎کند، ادامه داد: امروز رسالتی غیر از استقامت نداریم، امروز ما به برکت جمهوری اسلامی اسلامی ایران پرچم اسلام را در دنیا به اهتزاز درآورده‌ایم و الان دنیا و تمام کشورهای اسلامی به ما نگاه می‌کنند.
میرعمادی تأکید کرد: اکنون پرچم استقامت برافراشته شده که ما باید این پرچم را حفظ کنیم، لازمه حفظ این پرچم، جان نثاری، فداکاری و ایثارگران عده‌ای است و مطمئناً همچنان که خون و نام امام حسین(ع) و شهدای در رکاب او بعد از 1400 سال زنده مانده است، این شهدا نیز زنده می‌مانند، این شهدا جایگاه‌شان چند سال دیگر مشخص شده و محل دفن آن‌ها زیارتگاهی برای همه و همچنین به جایگاهی برای اهتزاز پرچم علم دین تبدیل می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که این خون‌ها اثرگذار است، بیان کرد: الان امنیت و آرامشی را که در جامعه حاکم است را مدیون شهدای حرمی هستیم که تکلیف الهی خود را انجام داده و ایثار و ایستادگی کردند، این شهدا در کشور غریب با دشمن جنگیدند که امنیت کشور حفظ شود، در غیر این صورت چندین برابر کشته باید بدهیم که بتوانیم امنیت خودمان را حفظ کنیم.
وی تصریح کرد: دشمن، امروز خون‌خواری است که جزء مکیدن خون و منافع و منابع ملت‌های مسلمان چیز دیگری او را سیر نمی‌کند، آمریکا در کشورهای اسلامی همواره به‌دنبال منافع خودش بوده است.
میرعمادی ادامه داد: آن‌ها در مقابل پیروی انقلاب اسلامی قدعلم کردند و در جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران تا آخرین لحظه استقامت کردند و در مقابل ایران ایستادند اما مقاومت رزمندگان باعث شد که عقب بنشینند.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به وعده خداوند متعال مبنی بر این‌که اگر خدا و دین خدا را یاری کنید خداوند نیز شما را یاری می‌کند، اظهار کرد: شهید رستمی با شهادت خود برای خانواده‌اش آبرو و منزلت شد و این خانواده باید افتخار کند که کسی مانند شهید رستمی که یک عمر پاسداری و برای نظام، انقلاب امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جان نثاری کرده است، سرانجام به آرزویش رسیده است.
وی با اشاره به این‌که ماندن این‌گونه افراد در دنیا و ترک کردن دنیا با مرگ طبیعی برای آن‌ها کوچک است، ادامه داد: فداکاری این افراد در دفاع مقدس باید زنده بماند.
یادآور می‌شود، شهید حاج رضا رستمی مقدم(مدهنی) پس از حضور  در عرصه دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به مقام والای شهادت نائل آمد.
این شهید والامقام از رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که در مبارزه با گروه‌های تکفیری داعش به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.
همچنین، قدرت عبدیانی همراه با حاج رضا رستمی‌مقدم در سوریه به شهادت رسید.حاج قدرت عبدیانی از شهرستان کوهدشت اعزام شده بود که روز گذشته در مبارزه با گروه‌های تکفیری داعش به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.
captcha