وی افزود: در این غرفه که به صورت نمایشگاهی طراحی شده، سعی کردیم با نمایه های هنری و طراحی های گرافیکی پیام های مربوط به اقتصاد مقاومتی و ضرورت حمایت از تولید ملی را به مخاطب و بازدیدکنندگان ارائه کنیم.
هاشمی اظهار کرد: هدف از برپایی این بخش حمایت از اقتصاد مقاومتی بر مبنای استفاده از تولیدات داخلی است؛ در ابتدای این بخش از رنگ قرمز استفاده شده که زنگ خطر و هشداری خطاب به مردم در استفاده از تولیدات خارجی است؛ نمایی از نقشه ایران نیز در این بخش تعبیه شده که نشان دهنده جامعه ایران پس از استفاده از محصولات خارجی است که نتیجه از جز خشکسالی و بیکاری به همراه ندارد.
وی گفت: برخی محصولات خارجی نیز در این بخش معرفی شده و از مردم خواسته شده به سمت خرید این محصولات نروند.
هاشمی ادامه داد: در بخش دوم این غرفه آمارهایی از حوزه های کشاورزی، صنعتی، میزان اسراف و مصرف بی رویه مردم و نتایج اتکای اقتصاد به نفت ارائه شده است؛ همچنین بخش پایانی این غرفه راهکارهایی برای رونق اقتصادی کشور به مردم معرفی می شود.
وی گفت: عدم اتکا به واردات و حمایت از تولیدات داخلی از جمله راهکارهایی است که در این بخش مورد اشاره قرار گرفته و نمونه هایی از برندهای داخلی نیز به نمایش گذاشته شده است.
هاشمی افزود: بخش پایانی نمایشگاه به رنگ سبز درآمده که به این معنای ایرانی آباد و رونق اقتصادی را به مخاطب القا می کند که در صورت حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از تولیدکننده از نظر اقتصادی به خوداتکایی و بی نیاز از اقتصاد غرب خواهیم رسید.
وی اظهار کرد: در دیوارههای این بخش نیز گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی و ضرورت حمایت از تولید ملی تعبیه شده است.
هاشمی گفت: همچنین نقش اقشار مختلف از جمله روحانیون، اساتید، دانشجویان، کارگران، صنعتگران، کشاورزان، کارمندان ادارات و مسئولان در حمایت از اقتصاد مقاومتی به صورت نمادین در این بخش به نمایش گذاشته شده است.