بزرگ‌ترین قرآن جهان رونمایی شد
کد خبر: 3508944
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
در هشتمین شب نمایشگاه قرآن؛

بزرگ‌ترین قرآن جهان رونمایی شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: طی مراسمی در بخش هنرهای تجسمی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بزرگ‌ترین قرآن جهان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، طی مراسمی که شامگاه 31 خردادماه، در بخش هنرهای تجسمی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، بزرگ‌ترین قرآن جهان رونمایی شد.

بزرگ‌ترین قرآن جهان با کتابت رائین اکبرخانزاده، هنرمند کاتب قرآن در خط نسخ در ابعاد ۱۷۰ در ۱۳۰ سانتیمتر روی دو ورقه فلز نقره با وزن ۸۰ کیلوگرم به انجام رسیده و در تزئینات آن نیز یک کیلوگرم فلز طلا استفاده شده است.

همچنین اکبرخانزاده، کوچک‌ترین قرآن را نیز روی فلزی به ابعاد ۱۲ در ۱۶ سانتیمتر حکاکی و اقدام به ساخت جلدی برای آن به موازات بزرگ‌ترین قرآن کرده‌ است که جلد این دو قرآن شبیه به یکدیگر است و با استفاده از یک نوع مواد خواهد بود.

بزرگترین قرآن جهان، بیست و دومین قرآن کتابت شده توسط رائین اکبرخانزاده است که در ساخت آن 60 کیلوگرم نقره و یک کیلوگرم طلای 24 عیار استفاده شده است.

بزرگ‌ترین قرآن جهان رونمایی شد

همچنین، در این قرآن که در آن دو هزار قطعه طلا و 610 قطعه نقره استفاده شده است و 604 صفحه قرآن در کنار هم در دو ورق قارار گرفته‌اند، از هنرهای میناکاری و قلم‌زنی و طرح لاله عباسی استفاده شده است.

سرمایه گذار این طرح، آجیلی از شرکت چهره‌سازان طلا و مدیریت قلم‌زنی طرح نیز با نصوحی، از اساتید قلم‌زنی بوده است.

همچنین، در پایان برگزاری مراسم رونمایی از بزرگ‌ترین قرآن جهان، رائین اکبرخانزاده، هنرمند کاتب این قرآن از رونمایی از قرآنی بزرگ‌تر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

یادآور می‌شود، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه قرآن تهران، از ۲۵ خرداد‌ماه کار خود را آغاز کرده و تا ۸ تیر در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۰۸:۵۳
0
0
کار در زمینه قرآن از جمله کارهای ارزشمند است
captcha