به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، چهارم تیرماه در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه مسجد جامع سنندج، با اشاره به اینکه در آستانه شبهای قدر هستیم، اظهار کرد: بهتر است مسلمانان در 10 شب آخر ماه رمضان به عبادت و راز و نیاز خداوند بپردازند، زیرا در دهه آخر این ماه، شبی قرار داده شده که عبادت در آن برتر از هزار ماه است.
وی با اشاره به اینکه شب قدر شب آمرزش و
بخشش گناهان است، افزود: درهای رحمت خداوند باز شده و شامل حال بندگان میشود.
امام جمعه سنندج با اعلام اینکه در شب قدر
ملایکه بین زمین و آسمان در حال رفت و آمد هستند، عنوان کرد: صحت و سلامتی شب قدر شامل
شب زنده داران میشود.
وی عنوان کرد: شب قدر مشخص نیست که کدامیک
از شبهای دهگانه آخر ماه رمضان است اما علمای اهل سنت آن را شب 27 ماه مبارک رمضان
دانستهاند.
ماموستا خدایی همچنین به پرداخت فطریه تأکید
کرد و افزود: کسانی که توان مالی خوبی دارند در این ماه به نیازمندان و فقرا کم کنند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به هفته قوه
قضاییه اشاره و بیان کرد: قضاوت امر بسیار مهمی در دین اسلام است و طبق قرآن کریم باید
کسی قاضی باشد که قدرت تشخیص حق از باطل را داشته باشد.
امام جمعه سنندج به عملکرد خوب قضات استان
اشاره و بیان کرد: مردم استان کردستان از رفتار و عملکرد دستگاه قضا و قضات راضی هستند.
وی در پایان سخنان خود به برگزاری جشن گلریزان
اشاره و یادآور شد: مردم استان کردستان امسال هم مانند سالهای گذشته استقبال بسیار
خوبی از این جشن داشتند که جای قدردانی دارد.