کارگاه «تربیت فرزند» در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 3510894
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
خداکرمی:

کارگاه «تربیت فرزند» در زنجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول واحد بزرگسالان و نوجوانان موسسه مردم نهاد حکمت مطهر استان زنجان عنوان کرد: کارگاه «تربیت فرزند» تا دهم تیرماه در این موسسه برگزار می‌شود.

بتول خداکرمی، مسئول واحد بزرگسالان و نوجوانان موسسه مردم نهاد حکمت مطهر استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: کارگاه «تربیت فرزند» که از پنجم تیرماه آغاز شده تا دهم تیرماه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: این کارگاه که پیش از ماه مبارک رمضان نیز برگزار شده بود به‌علت استقبال زیاد همشهریان بار دیگر و به‌مدت یک هفته و به صورت روزانه برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این کارگاه تربیت دینی فرزند بر اساس آیات و روایات قرآنی و دینی آموزش داده می‌شود و اساس برگزاری این دوره‌ها حدیثی از پیامبر اکرم (ص) است که دوره‌های تربیتی فرزندان را به سه دوره تقسیم می‌کند.

مسئول بزرگسالان و نوجوانان موسسه مردم نهاد حکت مطهر استان زنجان افزود: پیامبر اکرم (ص) در این حدیث دوره تربیت فرزند به سه دوره هفت سال سیادت، هفت سال اطاعت و هفت سال وزارت تقسیم می‌شود.

وی تصریح کرد: در این کارگاه مباحث مختلف در خصوص تربیت فرزند از جمله دوران قبل و پس از ازدواج، دوران قبل از انعقاد نطفه، هفت سال اول و بهداشت جنسی، روابط دختر و پسر، دوران تحصیل و دوران 14 تا 21 سال و مسائل مربوط از جمله مسئولیت‌پذیری و تصمیم‌گیری آموزش داده خواهد شد.

خداکرمی در پایان گفت: در این کارگاه علاوه بر اینکه تربیت فرزند بر اساس آیات و روایات بررسی و آموزش داده می‌شود، کتاب «تربیت و رشد اسلامی» شهید مطهری نیز بررسی می‌شود که به مباحث تربیت فرزند در دوران مختلف رشد پرداخته است.

captcha