به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، عبدالمحمد زاهدی، استاندار کردستان شامگاه چهارشنبه، 9 تیرماه در جلسه انجمن کتابخانههای عمومی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در بحث کتابخانهها باید به حاشیه شهرها بیشتر توجه شود و بر این اساس احداث کتابخانه در نایسر سنندج و تامین اعتبار آن باید در اولویت باشد.
وی با اشاره به اهمیت تامین اعتبار کتابختانه
نایسر، افزود: برای رسیدن به این مهم باید در قالب ستاد بازآفرینی اعتبارات مورد نیاز
برای این پروژه را تامین کرد و به همین دلیل سعی میشود که این پروژه در این قالب در
دستور کار قرار گیرد.
استاندار کردستان به موضوع کتابخانه مرکزی
کردستان در سنندج پرداخت و اعلام کرد: استان کردستان یک استان فرهنگی است و وجود یک
کتابخانه مرکزی در مرکز استان از ضروریات است، بر همین اساس باید مشکل مالکیت آن با
اداره غله هرچه زودتر حل شود.
زاهدی در ادامه با انتقاد از قفل کردن ساختمان
جدید کتابخانه مرکزی بدون هماهنگی با استانداری، عنوان کرد: بر اساس قانون در میان
دعوای دو سازمان استاندار باید تعیین تکلیف کند و این کار شرکت غله به هیچ عنوان مورد
قبول نیست و خلاف قانون است.
وی با اشاره به اینکه تکلیف هرچه زودتر
مالکیت این ساختمان باید حل شود، بیان کرد: در بحث کتابخانه و کتابخوانی به روستاها
هم باید توجه ویژهای شود و مراکز کتابخوانی در روستاها هرچه سریعتر دایر شود.
زاهدی همچنین به موضوع راه اندازی کتابخانه
در روستاهای استان کردستان اشاره و اعلام کرد: در این زمینه لازم است که شوراها و دهیاریها
وارد کار شده و به این امر مهم در روستا کمک کنند.
استاندار کردستان در پایان به بحث پرداخت
نیم درصد از درآمدهای شهرداری اشاره کرد و یادآور شود: کمک شهرداریها در زمینه ترویج
و توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان بسیار مهم است و انتظار میرود
که این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار شهرداریها قرار گیرد.