جلسه اختصاصی مجمع قاریان قرآن و آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌ شرقی برگزار شد
کد خبر: 3514099
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
در راستای کشف استعدادهای قرآنی؛

جلسه اختصاصی مجمع قاریان قرآن و آموزش‌ و پرورش آذربایجان‌ شرقی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: جلسه اختصاصی مجمع قاریان قرآن و اداره کل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌شرقی، با هدف ارائه طرح ملی تلاوت در راستای کشف استعدادهای قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، روز یک‌شنبه بیستم تیرماه جلسه اختصاصی مجمع قاریان قرآن و اداره کل آموزش‌وپرورش استان، در راستای فعالیت مشترک دو نهاد برای اجرای طرح ملی تلاوت در مدارس استان برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این جلسه با حضور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش استان، تمامی نمایندگان 5ناحیه آموزش‌وپرورش و مسئول مجمع قاریان قرآن استان برگزار شد.

حسین قربانی، مسئول مجمع قاریان قرآن استان، در ابتدای جلسه به ارائه طرح پیشنهادی پرداخت و سپس در تشریح این طرح افزود: با توجه به طیف وسیع از تهاجم‌های فرهنگی وارده به جامعه از طرف دشمن، اقدام به فعالیت‌های قرآنی در جهت زدودن و برچیدن چنین توطئه‌های شده‌ایم.

وی ادامه داد: در همین راستا، مهم‌ترین راه مبارزه پرورش استعدادهای قرآنی نوجوان و به وجود آوردن قهرمان قرآنی در جامعه است.

قربانی با اشاره به اینکه اقدامات زیادی در این جهت صورت گرفته ولی همچنان استعدادهای زیاد قرآنی کشف نشده و این استعداد شکوفا و هدایت نشده است، گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه تخصصی قرآنی صراط اقدام به طراحی و اجرای طرح ملی تلاوت نموده است.

وی افزود: در این طرح از نظرات کارشناسی اساتید متخصص، متعهد و مجرب بهره گرفته شده است که آموزش تلاوت قرآن کریم به شیوه تخصصی و در قالب کلاسی و نظام آموزشی استاندارد انجام خواهد گرفت.

مسئول مجمع قاریان قرآن استان، همچنین با استناد به منویات مقام معظم رهبری در زمینه الگوسازی و توجه به استعدادهای قرآنی گفت: با اجرای این طرح در مدارس استان می‌توان روند روبه رشدی در زمینه شناسایی این استعدادها داشته باشیم.

وی در پایان افزود: در اجرای این طرح، اولویت اصلی آموزش سبک زندگی اسلامی برای دانش‌آموزان نیز در برنامه کاری قرار دارد و باید خانواده‌ها در این راستا همکاری‌های تنگاتنگی داشته باشند و هیچ گلایه‌ای از اینکه نمی‌توانند در خیابان منتظر فرزندان خود باشند و یا سایر موارد نداشته باشند.

صفر وحدتی، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش‌وپرورش استان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: اجرای این طرح کمک فراوانی برای ترویج آموزه‌های قرآنی در بین قشر کم سن و سال جامعه خواهد داشت.

وی همچنین به رفتار آزمون‌گرها و داوران و مربیان این طرح اشاره کرد و افزود: نباید به گونه‌ای رفتار شود تا موجب سرخوردگی دانش‌آموز شود و باید تمامی اقدامات روانشناسی برای قرآن آموزان رعایت شود.

وحدتی همچنین خاطرنشان کرد: این طرح از هفته دوم مهرماه سال‌جاری در تمامی نواحی 5گانه تبریز اجراء خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه آموزش‌وپرورش سالانه متولی مسابقات متعدد قرآنی است، تصریح کرد: پذیرای مشارکت موسسات قرآن و دارالقرآن در جهت بهبود برگزاری مسابقات هستیم.

به گزارش ایکنا، در این جلسه تمامی نمایندگان نواحی 5گانه آموزش و پرورش تبریز پیشنهادات و انتقادات در زمینه این طرح را بیان کرده و همه این انتقادات و پیشنهادات بررسی شد.

captcha