محمدرضا پورمعین، مجری طرح ملی «افق» در گفتوگو با
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) درباره اجرای این طرح قرآنی گفت: این طرح پس از رونمایی در بهمن 1394، در سال جاری در نهادها و سازمانهای گوناگون برای مدیران قرآنی معرفی شد، سپس با اعلام فراخوان عمومی از طریق ارسال بیش از 20 میلیون پیامک، مردم را با این عنوان آشنا کردیم.
وی افزود: در رسانههای عمومی و تخصصی نیز، انعکاس خوبی درباره معرفی این طرح انجام شده و مخاطبان تا حدی توانستهاند با این طرح آشنا شوند؛ از این رو قرار بود در ماه رمضان امسال در رابطه با بحث همکاری همراه اول و دریافت هدایای مردمی برای اهداف بلند این طرح اقدام عملی داشته باشیم، اما به دلیل تراکم فعالیتهای گوناگون در ماه رمضان این کار به پس از این ماه موکول شد.
پورمعین ادامه داد: در نمایشگاه قرآن نیز نسبت به معرفی این طرح اقدام شد و در این راستا بیش از 10 هزار اوراق اطلاعرسانی طرح افق در نمایشگاه توزیع شد و تعداد زیادی از مخاطبان در این طرح ثبتنام کردهاند. همچنین براساس تفاهمنامهای که با سازمان صدا و سیما به ویژه شبکه یک و دو و رادیو قرآن امضاء شده، در آینده نزدیک از طریق این سازمان نیز نسبت به معرفی آن اقدام میشود، اما به دلیل تغییر مدیریتی در این سازمان، اجرای برنامههای عملی به تعویق افتاده است.
وی در ادامه تصریح کرد: برنامه شناسایی طرح افق از سه طریق تلفن همراه اول و رسانه ملی در دو بخش صدا و سیما به نظر همگان خواهد رسید و آغازی برای مشاکت عملی مردم در طرح قرآنی افق خواهد بود.
مجری و طراح طرح افق با بیان اینکه این طرح براساس برنامهریزی پیش میرود، بیان کرد: این طرح در ابتدا باید معرفی میشد تا اقشار گوناگون نسبت به آن شناخت کافی داشته باشند و از این پس نوبت مردم است که در این طرح مشارکت کنند که امکان مشارکت مردمی از آغاز مهرماه امسال فراهم میشود و علاقهمندان میتوانند وجوه مورد نظر خود را پرداخت کنند که متعاقباً در رابطه با روشهای این پرداخت اطلاعرسانی میشود.
پورمعین یادآور شد: وجوه دریافتی از محل این طرح، به چاپ و توزیع رایگان قرآن اختصاص مییابد، در این زمینه به نیازهای صنفهای گوناگون توجه میشود و تنوع در شکل ظاهری، ترجمه و نوع چاپ از ویژگیهای این قرآنها خواهد بود تا بتواند نیاز مخاطبان گوناگون اعم از کودک، دانشآموز، دانشجو، کارمند، کارگر و ... را پاسخ دهد.