به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ماموستا سیدمحمدسعید حسینی، امام جمعه موقت سنندج امروز، یکم مرادادماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه مسجد جامع سنندج با اشاره به اینکه اگر در هر خانواده و جامعهای صفت راستگویی وجود نداشت، اعتماد به یکدیگر در آن جامعه سلب میشود، اظهار کرد: صداقت و راستگویی مایه آرامش، رشد جامعه و هدایت افراد است.
وی افزود: اگر مسئولان، کارکنان ادارات،
بازاریان و اهل کسب و کار در برخورد با یکدیگر با دروغ رفتار کنند، آن جامعه رو به
تباهی و ویرانی میرود.
امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: خداوند
مسلمانان را دعوت میکند که متخلق به اخلاق اسلامی از جمله راستگویی باشند و در آیات
قرآن نیز خداوند در موارد متعددی سفارش به تقوا و راستگویی کرده است.
ماموستاحسینی، همچنین به جایگاه والای صدیقان
در دین اسلام اشاره و عنوان کرد: خلیفه اول به صفت «صدیق» ملقب شد زیرا فردی بسیار
صادق و راستگو بود.
وی بیان کرد: دروغ گفتن انسان را به سمت
گناه و زشتی رهنمون میکند و چنین شخصی در روز قیامت در پرونده اعمال وی کلمه «کذاب»
یعنی بسیار دروغگو ثبت شده است.
امام جمعه موقت سنندج در پایان سخنان خود
ضمن گرامیداشت روز بهزیستی، یادآور شد: سازمان بهزیستی خدمات بسیاری را برای اقشار
آسیب پذیر جامعه ارائه کرده است که جای قدردانی دارد.