این سرکشی حکومت بحرین را بدین جهت «تجاوز» میخوانیم چراکه از خصومتی سیاسی که ممکن است در هر کشوری
بین نظام و معارضان وجود داشته باشد، عبور کرده و از شکافی سیاسی که
طی پنج سال گذشته در حق معارضان بحرینی بهویژه شیعیان این کشور وجود
داشته، حد گذرانده است. کشور بحرین به خانه فساد تبدیل شده و صاحب خانه فساد بین
مقدس و پلید، مسجد و میخانه، شرف و ننگ، عالم دین و نادان و اصیل و بدنام
تفاوتی قائل نیست؛ بر همه چیز میتازد و برای هیچ چیز احترام و ارزش، و مقام و
اعتباری قائل نیست.
رژیم آلخلیفه آنقدر سرکشی کرد تا با تازاندن بیش
از حد دست آخر با سر به زمین خورد بهویژه در حوزه مذهبی و دینی، آنجا که
خمس، یعنی یک پنجم اموالی را توسط وکلای مورد اطمینان مراجع دینی از مردم
جمعآوری میشد و فریضهای دینی است که مختص بیت مرجعیت بوده و دخلی به
سلطه سیاسی در هیچ کدام از انواعش ندارد، «زورگیری» و «پولشویی» خواند(!) و با
هدف اعمال کنترل خود بر حقوق مشروع رسمی یا غیر رسمی با آن برخورد کرد؛
اقدامی منفور و بیسابقه که هیچ کدام از رژیمهای حاکم در دنیا حتی در حق
اقلیتهای خود چه نژادی و چه دینی روا نداشتند.
این سرکشیهای حکومت بحرین به
پستترین سطوح و رذلترین حالات ممکن رسیده است؛ چراکه تابعیت بالاترین
مرجع دینی شیعی در کشور را درست در بحبوحه پاکسازی فرقهای در این کشور لغو
کرد، بی آنکه کمترین ذرهای مراعات جایگاه و مقام این مرجعیت دینی را در داخل و
خارج کشور بنماید.
رژیم آلخلیفه حتی به این درجه از تحریک فرقهای
راضی نشده و کار به جایی رسیده که امروز این روحانی دینی را با وارد کردن
اتهاماتی که هر عاقلی آن را انکار میکند و هر فرد حقیری شرمنده آن میشود،
پای میز محاکمه میکشاند؛ امروز رژیم آلخلیفه کاملا عقل و هوش خود را از
دست داده و هیچ شرمی نمیکند که این عالم وارسته را به اتهام جمعآوری مال و
پولشویی به میز محاکمه بکشاند.
اگر پول و اموال پشیزی نزد آیتالله عیسی
قاسم ارزش داشت، خود رژیم آلخلیفه بهتر میدید تا با ریختن مال و اموال به
پای این مرجع دینی، وی را بخرد اما حکومت بحرین مطمئن است که اگر تمام
اموال، اراضی و مکنتها را هم به پای شیخ قاسم بریزد برای این عالم دینی به
بهای ایراد کلامی حق در برابر سلطان ظالم برابری نمیکند.
میگویند «گوشت علما
آلوده به زهر است»، پس هرکسی از آن بخورد و سرمست شود، مسموم شده و میمیرد.
رژیم بحرین تمامی خطوط قرمز را گذرانده، گویی گوشت آدمیزاد زیر دندانش
خوش آمده که این چنین خون از دهان و دندانهای نیشش میچکد و ابائی از
درندهخوئی خود ندارد؛ اما دیری نمیپاید که زهر اثر خود را خواهد گذاشت.
محاکمه
شیخ عیسی قاسم که قرار است فردا چهارشنبه، 6 مرداد صورت بگیرد سیاهترین
روز در تقویم حکومت ملک حمد خواهد بود. ملت بحرین، پادشاه را نمیبخشند و
این روز تاریخی از یاد و خاطره آنها پاک نخواهد شد. محاکمه شیخ قاسم
محاکمه تمام شیعیان بحرین، و آخرین میخی خواهد بود که به تابوت روابط ننگین
این رژیم پلید با ملتش کوبیده خواهد شد. ملت بحرین چیزی از دست نخواهد داد
بلکه این رژیم آلخلیفه است که در نهایت متضرر و پشیمان خواهد شد.
اشرف بصیری