دولت به‌دنبال خروج از رکود اقتصادی است
کد خبر: 3518361
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

دولت به‌دنبال خروج از رکود اقتصادی است

گروه سیاسی: قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور گفت: با جهت‌گیری مثبت دولت تدبیر و امید در مهار سه مشکل تورم، بیکاری و رشد منفی اقتصادی، اکنون دولت به‌دنبال خروج از رکود اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدحسین مقیمی، قائم مقام و معاون سیاسی وزیرکشور، امروز در نشست فرمانداران و بخشداران آذربایجان‌شرقی، با بیان این که دولت یازدهم با تورم 43 درصد، بیکاری 13 درصد و رشد اقتصادی منفی 6.8 درصد و در شرایطی که کشور از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار نداشت دولت را تحویل گرفت، ادامه داد: در این دولت توانستیم با تدابیری که انجام شد تورم را به زیر 10 درصد، بیکاری به 11 درصد و رشد اقتصادی را به یک درصد برسانیم که نشان می دهد جهت گیری دولت درست است.
وی با بیان این که تیم اقتصادی دولت بهترین برنامه‌ریزی را انجام داده و از منابع در اختیار حداکثر استفاده را کرده است، گفت: دولت یازدهم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ارزش پول ملی را حفظ کند و مردم نیز از سیاست‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید پشتیبانی می‌کنند.
مقیمی با اشاره به این که روند خروج از رکود شروع شده و دولت برای رونق چرخه اقتصادی اهتمام دارد، گفت: باید دقت بسیاری شود که تسهیلات دولتی برای راه اندازی واحدهای تولیدی هزینه شود و این پول‌ها به خارج از کشور و یا ساخت و ساز و خرید خودروهای لوکس هزینه نشود.
معاون وزیر کشور با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت تاکید کرد: باید با این منابع محدود کارهای بزرگ انجام شود و فرمانداران موظفند با نظارت دقیق مراقب کنند تا تسهیلات دریافتی به جای دیگر انتقال نیابد.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت کشور از نظر امنیتی، گفت: مباحث امنیتی یکی از وظایف استانداران، فرمانداران و بخشداران است که با وجود مشکلات و ناامنی ها در کشورهای همسایه و منطقه و حتی سایر نقاط جهان شاهد امنیت بسیار خوب در کشور هستیم.
مقیمی اظهار کرد: تلاش‌های بسیار زیادی برای ناامن کردن ایران از سوی دشمنان انجام می‌شود که با هوشیاری نیروهای نظامی و امنیتی توانسته‌ایم با مهار و کنترل تحرکات مختلف، آنان را در انجام اقداماتشان در داخل کشور ناکام بگذاریم.
معاون سیاسی وزیرکشور، گفت: برای پایداری این امنیت حضور، پشتیبانی و در صحنه بودن مردم به عنوان بزرگترین سرمایه‌های اجتماعی بسیار مهم است و وزارت کشور مسوولیت سنگینی در ارتباط با حضور مردم در همه صحنه‌ها دارد و بایستی دقت کنیم که عملکرد ما در دولت و ادارات به خصوص در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حفظ این سرمایه اجتماعی باشد.
وی، با اشاره به توقعات و خواسته‌های مردم از دولت گفت: بسیاری از این خواسته‌ها در زمان انتخابات از سوی دکتر روحانی مطرح شده بود که حقوق شهروندی از جمله آنها می‌باشد و رییس جمهوری به این مهم توجه وی‍‍ژه‌ای داشته و به دنبال این هستیم که مردم از حقوق قانونی و امنیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود در جامعه بهره مند شوند.
مقیمی خاطرنشان کرد: رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع و برخورد سالم و پاسخگو بودن کارمندان دولت به مردم به عنوان یکی از ضروریات دستگاه های دولتی باید رعایت شود.
وی افزود: در فرمانداری‌ها باید محلی برای ارایه و طرح مشکلات در این زمینه ایجاد شود تا حقوقی ضایع نشده و به کرامت انسانی نیز لطمه ای وارد نشود.
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به مشکلات موجود در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز گفت: دولت می‌تواند زمینه ساز مسایل فرهنگی باشد و با هماهنگ کردن همه دستگاه‌ها متولی امور فرهنگی اقدامات موثری انجام دهد.
مقیمی با اشاره به وضعیت کشور از نظر مسایل اجتماعی گفت: دو سال کار مطالعاتی سخت توسط وزرات کشور با بهره مندی از اساتید دانشگاه‌ها و صاحب نظران این حوزه صورت گرفته و با ارایه نتایج آن به رهبر معظم انقلاب مقرر شده هر شش ماه یک بار گزارشات و اقدامات موثر به مقام معظم رهبری تقدیم شود که در آبان ماه سال جاری سومین گزارش دولت ارایه خواهد شد.
وی اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی در حوزه مبارزه با مواد مخدر و معتادان متجاهر اقدامات بسیار خوبی انجام داده که الگوی عملیاتی برای دیگر استان‌های کشور است.
مقیمی با تاکید بر این که در دنیای امروز تبلیغات و روابط عمومی و ایجاد ارتباط حرف نخست را می‌زند، گفت: ضروری است اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم در جامعه بازتاب داده شود تا امید و پشتیبانی مردم افزایش یابد.
وی ادامه داد: گروهی که دولت در دست آن‌ها نیست ولی دل در گرو آبادانی کشور دارند طبیعی است که نقدهایی داشته باشند و ما پذیرای نقدهای منصفانه هستیم ولی برخی بحث‌ها به تخریب تبدیل می‌شود.
مقیمی تاکید کرد: اگر در مقابل تخریب‌های صورت گرفته مثل آنها برخورد شود به نفع کشور نیست و دولت یازدهم روش تخریبی را قبول ندارد و با ارائه عملکرد و آنچه که انجام شده در مقابل شبهات می‌ایستد.
وی خاطرنشان کرد: صداقت شرط اصلی و اولیه دولت یازدهم با مردم است و مردم حقشان است که بدانند این دولت چه اقداماتی انجام داده است.
معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این که سایت‌های منتقد عملکردهای مثبت دولت را درج نمی‌کنند، ادامه داد: مردم حقشان است که بدانند کاهش تورم و بیکاری، تبدیل رشد اقتصادی منفی به مثبت از اقدامات بسیار مهم دولت یازدهم است و توانسته کشور را از وضعیت بحرانی اقتصادی خارج کند.
وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: رای مردم به عنوان حق الناس باید حفاظت شود که بی طرفی مجریان انتخاباتی و عمل به قانون وظیفه اصلی ماست.
معاون سیاسی وزیرکشور، با بیان این که دولت مصمم به رعایت حقوق شهروندی است، افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری دیدیم که فضای انتخاباتی به گونه‌ای بود که همه توانستند در انتخابات شرکت کرده و همه داوطلبان و طرفداران آنها توانستند سخنرانی کنند.

captcha