شاعر معروف جامعه قرآنی کشور به سوگ نشست
کد خبر: 3518450
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

شاعر معروف جامعه قرآنی کشور به سوگ نشست

گروه اجتماعی: استاد حاج عباس حزباوی شاعر آیینی و اهل بیت(ع) کشورمان در فقدان برادر خود مرحوم حاج منصور حزباوی به سوگ نشست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حاج عباس حزباوی شاعر آیینی و فعال قرآنی کشوردر استان خوزستان در غم از دست دادن برادر خود به سوگ نشست.

حاج منصور حزباوی برادر استاد عباس حزباوی که به شغل شریف کشاورزی اشتغال داشت پس از تحمل درد ناشی از بیماری به معبود شتافت.

امروز پنجشنبه 7 مردادماه پیکر این مرحوم در منطقه کانتکس اهواز تشییع و به خاک سپرده شد.


مراسم ترحیم و یادبود مرحوم حاج منصور حزباوی هم اکنون در مسجد قبا منطقه کانتکس اهواز در حال برگزاری است.

 در این مراسم که با حضور مردم، عشایر، مسئولان، جامعه قرآنی خوزستان، شعرا، مداحان همراه است سید حسن موسوی شوکی، ناصر دغاغله و جلیل بیت مشعل به ذکر نوحه خوانی و قرائت قرآن کریم پرداختند.


استاد عباس حزباوی شاعر آیینی که اشعارش به زبان عربی مورد استفاده گروه های تواشیح و مبتهلان کشورمان قرار می گیرد از جمله افرادی است که به رایگان شعر و لحن خود را به گروه‌های تواشیح کشور ارائه می‌دهد و کمتر گروهی در کشور هست که از اشعار حاج عباس حزباوی بهره‌مند نشده است.


یکی از این افراد که خداوند را در لحظه لحظه زندگی‌اش درک کرده است، حاج عباس حزباوی یکی از فعالان بنام قرآنی خوزستان است. در بیستمین روز از بهار سال 1323 هجری شمسی و در منطقه دورافتاده‌ای از توابع شهرستان شادگان(ام الصخر) خوزستان کودکی دیده به جهان گشود که اکنون یکی از بزرگترین شعرای عرب خوزستان است و توانسته بخش اعظمی از تواشیح کشور را بسراید.


عباس حزباوی یکی از متبحرترین شعرای خوزستان در زبان عربی است که از او قصائد فراوانی در مدح اهل‌بیت(ع) به جای مانده است. در باغ‌هایی با نخل‌هایی سر به فلک کشیده شده بزرگ شده است و به راحتی عواطف متقابل طبیعت و انسان را درک می‌کند.

وی همچنین در محضر مقام معظم رهبری نیز به شعرخوانی پرداخته است.
captcha