تدوین آئین‌نامه بهینه تحصیل رایگان حفاظ
کد خبر: 3522694
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
حجت‌الاسلام حسینی خبر داد:

تدوین آئین‌نامه بهینه تحصیل رایگان حفاظ

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با اشاره به اینکه آئین‌نامه بهینه‌ شده طرح تحصیل رایگان حفاظ در کارگروهی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی تدوین شده است،‌ گفت: این آئین‌نامه به زودی برای تصویب نهایی در شورای توسعه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد آخرین وضعیت هزینه تحصیلات رایگان حفاظ قرآن، گفت: مرکز امور قرآنی با توجه به اینکه مقداری در این مسئله ذی مدخل است به جرأت می‌توانم بگویم اگر فرایند پیگیری‌ها در مرکز امور قرآنی رصد شود، هیچ موضوعی به اندازه این طرح تحصیلات رایگان حفاظ در دو سال اخیر مورد پیگیری قرار نگرفته است.
وی با اشاره به اینکه با توجه به اهتمام همکاران ما در شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید دو اتفاق در این زمینه رخ می‌داد، افزود: بر اساس نشست‌هایی که برگزار شد، آئین‌نامه‌ای برای اجرای بهینه‌تر کمک هزینه تحصیل رایگان قاریان و حافظان تدوین شد که در اولین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی این موضوع مطرح خواهد شد؛ چرا که مراحل مقدماتی در کارگروه‌ها صورت گرفته است.
حسینی تصریح کرد: موضوع دوم به کسری بودجه‌ای که در این زمینه وجود دارد، برمی‌گردد، در چهار سال گذشته، ضمن اینکه مشمولین طرح 10 برابر شده‌اند، اما اعتباری که برای این برنامه در نظر گرفته شده بود به هیچ عنوان ارتقاء پیدا نکرده است. شهریه افزایش یافته و در حال حاضر نیز با توجه به اینکه آئین‌نامه اجرایی اصلاح شده و بهبود پیدا کرد، تنها مشکلی که وجود دارد، کمبود بودجه است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به گفت‌وگوی چند وقت اخیر ایکنا با معاون رئیس جمهور در این مورد و قولی که ایشان برای پیگیری ماجرا داده‌ بودند، اشاره و اظهار کرد: به محض اینکه این گفت‌وگو توسط ایکنا منتشر شد، بلافاصله با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مکاتبه کرده‌ایم و درخواست مساعدت لازم را مطرح کردیم. همچنین با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس نیز مکاتباتی صورت گرفته است، علاوه بر اینکه از طریق شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز این امر پیگیری شده است.
وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که مکاتبات صورت گرفته چه خروجی‌هایی به دنبال داشته است؟ گفت: سال گذشته و با همین پیگیری‌ها بود که توانستیم، کل کسری بودجه سال گذشته را جبران کنیم، امیدواریم امسال نیز جبران شود. با این پیگیری‌ها، حداقل برای بودجه 96 اعتبار کافی را در نظر بگیرند که این دغدغه‌هایی که برای حفاظ و قاریان به وجود آمده است، برطرف شود.
حسینی در پاسخ به این سؤال که برای امسال نویدی برای قاریان و حافظانی که مشمول این طرح می‌شوند، دارید یا خیر؟ بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، همانگونه که سال گذشته با تأخیر، این امکان در اختیار مشمولین قرار گرفت، امسال نیز به حول و قوه الهی امیدواریم کسری جبران شود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسئله این است که قدری تأخیر وجود دارد که این موضوع باعث ناراحتی مشمولین شده و همین موضوع باعث می‌شود هزینه را خودشان پرداخته و بعد شهریه را از سازمان اوقاف دریافت کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد:‌ امیدواریم سال آینده این بودجه به موقع تخصیص پیدا کند تا دغدغه و این زحمات مرتفع شود.
captcha