جذب مخاطب با پویایی و جذابیت جلسات قرآنی محقق می‌شود
کد خبر: 3523038
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

جذب مخاطب با پویایی و جذابیت جلسات قرآنی محقق می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی قرآن کریم گفت: برای جذب مخاطب و افزایش استقبال مردم از جلسات قرآنی باید پویایی و جذابیت جلسات را بالا برد و در این زمان می‌توان انتظار افزایش مخاطب و استقبال از جلسات را داشت که البته این امر نیازمند حمایت است.

سید مصطفی حسینی، قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: مشکلات متعددی موجب شده است که استقبال جوانان و نوجوانان نسبت به حضور در جلسات قرآن کاهش پیدا کند که البته جلوگیری از این امر نیازمند حمایت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی است.
وی افزود: زمینه‌سازی‌هایی که از طرف مقابل قرآن ایجادشده موجب می‌شود تا اقبال جامعه نسبت به قرائت قرآن کم شود چرا که تبلیغات گسترده‌ای که در طرف باطل وجود دارد باعث می‌شود تا تمایل مردم به سمت تبلیغات باطل رود .
حسینی خاطرنشان کرد: با بالا بردن جذابیت جلسات قرآنی می‌توان اقدامات مؤثری را در حوزه‌ استقبال مردم از جلسات انجام داد که البته این امر نیازمند است تا اجراکنندگان این جلسات با حمایت مسئولان کیفیت کار و جذابیت کار خود را افزایش دهند.
 قاری بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: پویایی و جذابیت جلسات موجب می‌شود تا استقبال بیشتر شود و اهداف باطلی که دشمنان اسلام و قران دارند از بین برود بنابراین باید به فکر آن باشیم تا جلساتی پویا و جذاب برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های جذابیت جلسات قرآنی می‌تواند اهدای جوایز به کودکان و نوجوانانی باشد که در این جلسات حضور دارند گفت: اکنون جلسات ما بدون جذابیت و بدون هیچ تشویقی برگزار می‌شود بنابراین تمایل حضور نیز کاهش پیدا می‌کند.
حسینی تأکید کرد: جلساتی که امروزه برگزار می‌شود برای بچه‌ها و استاد منبع مالی محسوب می‌شود و بنابراین استاد انگیزه‌ای برای حضور در این جلسات ندارد که می‌توان با حمایت این انگیزه را محقق کرد.
قاری بین‌المللی قرآن کریم  در پایان یادآور شد: امروزه تدارکات  و زمینه‌سازی‌های لازم برای برگزاری جلسات انجام نمی‌گیرد و حتی  زمانی اتفاق می‌افتد که امکانات اولیه مانند دستگاه‌های صوتی فرسوده‌ای موجود است که موجب اختلال در صدا می‌شود و همین اختلال سبب می‌شود تا قاری تمایلش به قرائت قرآن کم شود و افراد جدیدی  نیز برای قرائت و حضور در جلسات جذب نشوند.
captcha