به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(اایکنا) از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، ۲۹ مردادماه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه مسجد جامع سنندج، به اهمیت شرکت در نماز جمعه اشاره و اظهار کرد: شرکت در نماز جمعه موجب قرب انسان به حق تعالی میشود.
وی با اشاره به اینکه نماز جمعه در شب معراج واجب
شده است، افزود: اولین نماز جمعه در مکه به امامت "مصعب بن عمیر " اقامه
شد و اولین نماز جمعه در مسجد قبا هم به امامت پیامبر اکرم (ص) برپاشد.
امام جمعه سنندج ادامه داد: ادای نماز جمعه یک فرض
عینی است و فرد بالغ به شرطی که عذری نداشته باشد باید در نماز جمعه شرکت کند.
وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم و آیات و احادیث
بسیاری به برپایی نماز جمعه سفارش و تاکید شده و اقامه نماز جمعه بر مردان واجب است، بیان کرد: چنانچه کسی نماز جمعه را واجب نداند و در آن شرکت نکند نور
ایمان به وی نخواهید رسید.
ماموستا خدایی در پایان یادآور شد: جوانان بهتر
است فرصت جوانی خود را غنیمت بشمارند و در جوانی برای آخرت خود توشهای برگیرند.