جاری شدن فهم قرآن در جامعه، زمینه‌ساز استقبال از جلسات قرآنی
کد خبر: 3527021
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

جاری شدن فهم قرآن در جامعه، زمینه‌ساز استقبال از جلسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: اگر فهم قرآن در جامعه جاری شود همگان از حضور در جلسات قرآنی لذت خواهند برد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین شب گذشته در آیین اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قزوین که در آستان مبارک امامزاده حسین(ع)برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: مسابقات قرآن کریم نقش بسیار مهمی در شناسایی استعدادهای قرآنی و ایجاد یک فضای قرآنی در جامعه ایفا کرده است.
وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی شاید به تعداد انگشتان دست حافظ کل قرآن کریم در این کشور نداشتیم و کسانی که به صورت متقن می‌توانستند تلاوتهای فاخر داشته باشند خیلی کم بودند.
حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه این مسابقات توانسته نقش بسیار مثبتی را در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه ایفا کند، عنوان کرد: ما باید با چشم‌انداز و اهداف والایی که برای برگزاری مسابقات ترسیم میکنیم استفاده بهینه‌تری از مسابقات داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز اگر یک رویداد ورزشی و فرهنگی و هنری در این سطح برگزار شود گاهی اوقات شاهد اثرگذاری بیشتری هستیم، بیان کرد: امروز رویدادهای فرهنگی و مساباقت قرآنی در نوع خود باید اثرگذارتر از آنچه باشد که امروز شاهد هستیم.
رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: البته جنس کار ما جنس دیگری است و در کارهای ملکوتی و آسمانی توقع نمی رود هرکسی شریک شود و جنس کارهای تبلیغی و ترویجی بسیار متفاوت است.
وی بیان کرد: یکی از اشتباهاتی که ما در برخی برنامه های فرهنگی مرتکب شدیم این بود که خیلی سوری و سطحی وارد عمل شده و اقدام کردیم.
حجت‌الاسلام حسینی تأکید کرد: امروز نسبت به گذشته محافل فرهنگی و مراسمات ما خیلی باشکوه تر برگزار می شود اما واقعیت این است که گاهی اوقات به دلیل کارهای سطحی و آماری که در این برنامه ها انجام می شود برنامه‌ها با اثرگذاری لازم همراه نیست.
وی گفت: مسابقات قرآن ما باید به آنجا برسد که وقتی این رویداد در یک استان اتفاف می افتد به مناسبت آن صدها جوان و نوجوان شیفته قرآن شوند و انس با قرآن افزایش پیدا کند.
رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه امروز محافل و مسابقات قرآنی ما باید زمینه حذب جوانان را فراهم کند، تأکید کرد: همانطور که در عرصه ورزشی و هنری با نوآوری روبرو هستیم، کارهای قرآنی نیز باید با کارهای خلاقانه روبرو شود و محافلی برگزار شود که جوان و نوجوان با ذوق و شوق جذب شود.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآن و محافل قرآنی باید هدفمند شود ، اظهار کرد: اگر فهم قرآن در جامعه جاری شود همگان از حضور در جلسات قرآنی لذت خواهند برد.
حجت‌الاسلام حسینی در پایان یادآور شد: توسعه قرهنگ قرآنی و جاری شدن فهم قرآنی نیازمند این است که تمام ارکان چامعه در برابر قرآن احساس مسئولیت کنند.
captcha