میز‌گرد آسیب‌شناسی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قزوین
کد خبر: 3528709
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
در ایکنا قزوین برگزار شد؛

میز‌گرد آسیب‌شناسی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قزوین

گروه فعالیت‌های قرآنی: میزگرد آسیب‌شناسی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان قزوین در ایکنا قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با همت ایکنا قزوین میزگرد آسیب‌شناسی سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان صبح امروز با حضور مجید وفاپور، دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین، جواد رفعتی، نفر نخست بخش قرائت سی‌و‌نهمین دوره مسابقات قران کریم استان قزوین و سعید رحیمی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و دبیر اجرایی سی‌‌ونهمین دوره مسابقات قران استان قزوین در دفتر این خبرگزاری برگزار شد.

برخی‌ دستورالعمل‌های برگزاری، سطح انگیزه متسابقین را کاهش میدهد
مجید وفاپور، دبیر شورای عالی قرآن و رئیس هیأت داوران مسابقات قرآن اوقاف استان قزوین در این میزگرد با بیان اینکه مسابقات مرحله شهرستانی با فراز و فرودهایی روبرو بود، افزود: کیفیت مرحله شهرستانی در بعضی شهرستان‌ها بسیار بالا، اما در بعضی از شهرستان‌ها اصلاً در حد رضایت نبود.
وی افزود: این فراز و فرود دلایل متعددی دارد که باید بررسی شود که می‌توان به نحوه برگزاری و همچنین میزان استقبال مخاطبین و جامعه قرآنی از مسابقات اشاره کرد.
وفاپور با اشاره به اینکه انگیزه مسابقات نیز بسیار مهم است، تأکید کرد: حذف رده سنی زیر 16 سال به نظر من تأثیر زیادی در کاهش میزان استقبال از این مسابقات داشته است.
این استاد قرآن افزود: حضور سید مصطفی حسینی و سعید علی‌اکبری در افزایش سطح مسابقات تأثیر داشت، ولی بهتر بود تا نفرات برتر سال گذشته در مرحله کشوری، امسال به صورت مستقیم در این مرحله حضور پیدا می‌کردند.

انتظار می‌رفت، مسئولین اهتمام بیشتری به این رویداد بزرگ قرآنی در استان داشته باشند
جواد رفعتی نفر نخست بخش قرائت سی‌ونهمین دوره مسابقات قرآن کریم استان قزوین نیز در این میزگرد با اشاره به اینکه سطح برگزاری این مسابقات به نسبت سال‌های گذشته تغییر کرده بود، گفت: سطح داوران، سطحی کیفی رقابت و همچنین سطح شرکت کنندگان سطح بالایی بود.
وی افزود: حضور قاریان بین‌المللی در این مسابقات، سطح کار را افزایش داده بود و ترکیب خوب داوران استانی و کشوری نیز توانست فضای خوبی را برای مسابقات ایجاد کند.
این قاری برجسته استان قزوین تنوع در محل برگزاری مسابقات را باعث افزایش سطح رغبت در مخاطب دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه چند سالی است مسابقات در مکان ثابتی برگزار می‌شود، انتظار داشتیم در این دوره در فضایی بهتر و متفاوت‌تر برگزار شود.
وی بیان کرد: نهادینه کردن مسابقات در جامعه باعث ترویج فرهنگ قرآنی و رغبت بیشتر نسل جوان و نوجوان خواهد شد و بنا بر همین اصل نیز باید تلاش کنیم تا مسابقات از  لحاظ یکنواختی خارج شود.
رفعتی  به عدم حضور تعداد زیادی از مسئولینی که دعوت شده بودند، در مراسم اختتامیه اشاره کرد و تأکید کرد: انتظار می‌رفت تا مسئولین اهتمام بیشتری به این رویداد بزرگ قرآنی در استان داشته باشند، کما اینکه توجه مسئولین به این رویداد قرآنی جامعه و مخصوصاً جوانان را نیز همراه خواهد کرد.
وی یادآور شد: باتوجه به اینکه سی‌وهشتمین دوره مسابقات با درخشش جامعه قرآنی استان قزوین همراه بود شاهد ایجاد یک انگیزه خوب در میان جامعه قرآنی بودیم.

تلاش کردیم آیتم‌های مسابقات به مسابقات کشوری نزدیک باشد
سعید رحیمی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و دبیر اجرایی سی‌نهمین دوره مسابقات قرآن استان قزوین نیز در این میزگرد اظهار کرد: مسابقات با کم و کاستی‌هایی روبرو بود اما در مجموع سعی شد تا با در نظر گرفتن برخی فاکتورها مانند داوری و زمان برگزاری، سطح مسابقات را به نسبت سال‌های قبل افزایش دهیم.
وی افزود: سعی شد آیتم‌هایی که برای مسابقات استانی در نظر گرفته می‌شود، نزدیک به آیتم‌های مسابقات کشوری باشد و به لطف خدا موفق هم بودیم.
رحیمی عنوان کرد: تلاش کردیم تا مسابقات در یکی از سالن‌های اجتماعات سطح شهر برگزار شود اما علی‌رغم برنامه‌ریزی، همکاری لازم صورت نگرفت و تنها 4 روز مانده به مسابقات، محل مسابقه تغییر کرد.
وی بیان کرد: امسال برای اولین بار  تعدادی از داوران استان برای کار قضاوت به استان‌های دیگر دعوت شدند و این خود نیز یک موفقیت برای استان قزوین بود.
captcha