ابعاد گسترده فاجعه منا توسط کمیته حقیقت‎یاب بررسی شود
کد خبر: 3529027
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
آیت‌الله میرعمادی:

ابعاد گسترده فاجعه منا توسط کمیته حقیقت‎یاب بررسی شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر این‌که ابعاد گسترده فاجعه منا باید توسط کمیته حقیقت‎یاب بررسی شود، گفت: حضور ملت ایران در دعای عرفه تجدید میثاقی با خون شهدا به‌ویژه شهدای فاجعه مناست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‎الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر خرم‌آباد با بیان این‌که فاجعه منا بیانگر بی کفایتی شجره ملعونه آل‌سعود در اداره حرمین شریفین است، گفت: به‌دلیل بی‎تدبیری و بی‎کفایتی آل‌سعود امسال حجاج ایرانی در آیین عرفات حاضر نیستند و مراسم برائت از مشرکان در عرفات برگزار نمی‎شود.‎
وی با بیان این‌که حضور ملت ایران در دعای عرفه تجدید میثاقی با خون شهدا به‌ویژه شهدای فاجعه مناست، اضافه کرد: در فاجعه تلخ منا 465 زائر ایرانی مظلومانه به شهادت رسیدند که از این تعداد 33 نفر اهل لرستان بودند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر این‌که ابعاد گسترده فاجعه منا باید توسط کمیته حقیقت‎یاب بررسی شود، تصریح کرد: در حادثه دردناک منا بیش‌از 7000 حاجی با لب‎هایی تشنه و در حال احرام به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.
وی گفت: در این حادثه هولناک برخی از زائران زنده بودند اما بی‎تدبیری و عدم امدادرسانی به آنان باعث شد تا در جابه‌جایی با لودر و در لابه‌لای سایر جنازه‎ها در کانتینرها به شهادت برسند.
میرعمادی با بیان این‌که مکه و مدینه متعلق به همه مسلمانان است، تاکید کرد: حرمین شریفین باید توسط شورایی مرکب از کشورهای اسلامی اداره شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که رژیم بی‌کفایت آل‌سعود در راستای تامین منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی گام بر‌می‌دارد، یادآور شد: حمله به مردم مسلمان یمن، برگزاری حج بدون برائت و ممانعت از حجاج ایرانی برای جلوگیری از برگزاری برائت از مشرکان از جمله اقدامات آل‌سعود بوده که در راستای اهداف آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی انجام می‌شود و آنان امسال امنیت حج را به رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی سپردند و دستگاه‌های ساخته شده این رژیم اطلاعات زائران را در اختیار و کنترل دارند.
میرعمادی به پیام مقام معظم رهبری در آستانه حج امسال اشاره کرد و با بیان این‌که این پیام سرنوشت‌ساز و مهم برای مسلمان جهان به قدری تاثیرگذار بود که سبب خشم آل‌سعود و شادی امت اسلامی شد، افزود: آل‌سعود تمام روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را با پول خریده و تنها یک صدای آزادمردانه در دنیا در ایران اسلامی بلند است و آن پیام مقام معظم رهبری است و پیام ایشان آل سعود را شجره ملعونه و سیاست‌بازان فتنه‌انگیز خوانده و جنایات آنان را برای جهانیان روشن کرده است.
امام جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به پیوستن ایران به گروه FATF ، بیان کرد: پیوستن ایران به گروه اقدام مالی در مبارزه با پولشویی به نفع ایران نیست و با پذیرفتن آن تمام مسایل مالی سپاه تحریم می‌شوند.
وی اضافه کرد: دشمن، حزب‌الله لبنان، مردم یمن، فلسطین و بسیاری از شخصیت‌های ایران را تحریم کرده اند و با این اقدام بر مسایل مالی و اقتصادی ما تسلط می‌یابند.
captcha