کد خبر: 3530320
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲

دفاع مقدس الگوی رسانه ملی در کار فرهنگی است

گروه هنر: رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نبرد رسانه ملی در جنگ نرم را ادامه راه رزمندگان در جبهه دفاع مقدس دانست.

دفاع مقدس الگوی رسانه ملی در کار فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومي رسانه ملي، عبدالعلی عسكري كه امروز ميزبان سردار بهمن كارگر، رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس بود، پيروزي در جنگ تحميلي را مرهون درك حماسه كربلا توصيف كرد و گفت: دفاع مقدس در امتداد حماسه انبيا و اولياي الهي است و اگر رسانه با اين حماسه عجين شود، مي‌تواند مخاطبان خود را به سمت تعالي و ارزش‌هاي عميق انساني هدايت كند.
رئيس رسانه ملي، بر لزوم روايت‌هاي خلاقانه و هنرمندانه رشادت‌هاي‌ رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس تأكيد كرد و افزود: پرداختن به حماسه‌هاي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، عامل افزايش اعتماد به‌ نفس و روحيه مقاومت در مواجهه با ميدان‌هاي جديد، به ويژه ميدان مبارزه جنگ نرم دشمن عليه نظام است  و  بر اين اساس بايد با كار جهادي و الهام گرفتن از روحيات رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، كاستي‌ها را جبران كرد.
عسكري با اشاره به حماسه آفريني‌هاي زنان اين مرز و بوم در دوران دفاع مقدس و تاثير آنان در پيروزي‌هاي به دست آمده براي كشور در مقابله با دشمن متجاوز گفت: نقش زنان در دفاع مقدس هم بايد برجسته‌‌تر از قبل در توليدات رسانه ملي ديده شود.

استخراج گنج دفاع مقدس، هنر صداوسيماست
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس نيز در ديدار با رئيس رسانه ملي با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس با عنوان «ما آماده‌ايم» گفت: دفاع مقدس سرشار از مضامين بكر و سازنده‌ است و بفرموده فرماندهي كل قوا ما براي اين 8 سال دفاع مقدس 80 سال كار براي انجام داريم.
سردار سرتيپ كارگر افزود: معنويت و دينداري، آرمانخواهي، ايثار، ايستادگي، تدبير و حكمت، صفات برتري بود كه در دوران دفاع مقدس تجلي يافت و صداوسيما كه هم‌اكنون خود درگير جنگ نرم است، نقش بي‌بديلي در فرهنگ‌سازي اين فضائل دارد.
وي افزود: دفاع مقدس شامل همه جناح‌ها در كشور بوده و كليد وحدت به شمار مي‌آيد و فرهنگ دفاع مقدس نبايد فراموش، يا تحريف شود.
سردار سرتيپ كارگر با قدرداني از تلاش رسانه ملي در انعكاس اخبار و گزارش‎هاي اردوهاي راهيان نور، اين اردوها را يك همايش بزرگ فرهنگي توصيف كرد و گفت: 2 ميليون بازديدكننده مناطق عملياتي راهيان نور در سال 91، سال گذشته به 6 ميليون نفر افزايش يافت كه اين حاكي از اثرگذاري رسانه ملي در معرفي يادمان‌هاي دفاع مقدس است.
captcha