به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علی فتحالهی، فرماندار شهرستان تالش امروز، 28 شهریور در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران این شهرستان، ضمن تبریک عید غدیر خم و هفته امامت و ولایت و ولادت باسعادت امام هادی(ع) و همچنین هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: بی تردید حیات پر برکت حوزههای علمیه بر کسی پوشیده نیست. استمرار تفکر و عمل و اندیشه و تمام فعالیتهای دینی مرهون این مرکز بسیار مهم و تاثیرگذار خصوصا در تاریخ ایران چه در قبل انقلاب و چه در بعد انقلاب بوده است.
وی افزود: مطمئنا
بانوان در اغلب مباحث از فیوضات الهی بهرمند بردهاند و همواره در تمامی تصمیمات مهم
کشور نقش اساسی داشتهاند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم تجلی ندای الهامبخش خداوند
بوده است.
فتحالهی با
بیان اینکه بانوان بسیاری الگوی زنان متدین در طول تاریخ بشریت بودهاند، خاطرنشان
کرد: خدا را شاکریم که در دهه اول انقلاب حوزه علمیه بانوان تشکیل و بر تاسیس آن
در سراسر کشور تاکید شد. امروز این امر مهم تحقق یافته است.
فرماندار تالش
خاطرنشان کرد: بعد از تشکیل حوزه علمیه نمونههای بسیاری داریم که اثرات آن چه در بحث
معنوی و چه در بحث علمی تاثیرگذار بودهاند و به عنوان بهترین فعالان دینی درخشیدهاند.