به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، روز سهشنبه 30 شهریورماه در آیین
اختتامیه شانزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب اظهار کرد: شهرستان
بناب ظرفیتها و پتانسیلهای بالایی در زمینه فرهنگی و هنری دارد که باید
از این توانمندیها استفاده کرد که همین جشنواره سراسری شعر غدیریه نمونهای از این توان بالا بود.
وی با بیان اینکه پیام هنرمندانه به دل
مخاطب مینشیند، ادامه داد: اگر زبان و گفتار با آیندهای از هنر همراه
نباشد بدون شک پیام مورد نظرمان به جایی نمیرسد. مثال بارز آن قرآن کریم و
نهج البلاغه است که اگر بلاغت نداشت، امروز در دل میلیاردها انسان مسلمان
روی کره زمین جای نمیگرفت.
محمدپور گفت: بدون شک علت برگزاری خوب این
جشنواره همت و تلاش گروهی مسئولان و حرکت شایسته هنرمندان و متولیان حوزه
فرهنگی بناب است که نیاز این تلاشها و همتها همچنان ادامه داشته باشد و
در سالهای آتی شاهد برگزاری باشکوه تر این جشنواره باشیم.
حجتالاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی، امام جمعه شهرستان بناب نیز از مسئولان برگزاری این جشنواره تقدیر
کرد و بر ضرورت توجه بیش از پیش به موضوع غدیر توسط شاعران تاکید داشت و
گفت: حضور شاعران استانهای مختلف در این برنامه نشانگر برگزاری خوب این
جشنواره است و باید از مسئولان برگزاری تشکر کرد.
وی، گفت: باید به برنامههای
فرهنگی و هنری مشابه این جشنواره توجه ویژهای شود و شاعران و هنرمندان نیز
این موضوعات دینی را به صورت هنرمندانه منتقل کنند.
وی سپس ادامه داد: مسئله ولایت و امامت یکی از مهمترین و حیاتیترین مسائل جهان اسلام است و بدون ولایت نعمت ناتمام است.
امام جمعه بناب فزود: اگر این موضوع مهم امامت و ولایت را در جامعه تبیین نکنیم، بدون شک رسالت خداوند را به جا نیاوردهایم.
حبیب صدقی، رئیس اداره فرهنگ وارشاد
اسلامی بناب نیز در این مراسم با بیان اینکه علیرغم فراخوان دیرهنگام استقبال خوبی از
جشنواره شعر غدیریه به عمل آمد، گفت: ۷۱۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره
ارسال شد.
وی، گفت: ۱۴
موضوع در رابطه با واقعه غدیر و شخصیت حضرت علی(ع) در دو بخش ترکی و فارسی و
بخش ویژه امسال جشنواره به مدافعان حرم اهل بیت(ع) اختصاص داشت که در سه
بخش برگزار شد.
به گفته صدقی، ۷۱۶ اثر به
دبیرخانه جشنواره واصل شد که ۴۰۵ نفر شاعر از ۲۵ استان کشور آثار خود را به
دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی
بناب تصریح کرد: بیشترین آثار ارسالی از آذربایجانشرقی بود و بعد از آن
استانهای آذربایجانغربی و تهران مشترکاً دوم بودند و استان زنجان مقام
سوم را به خود اختصاص داده بود.