برگزاری مراسم یادواره شهدا کاری الهی است
کد خبر: 3532983
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۴
علیمرادی:

برگزاری مراسم یادواره شهدا کاری الهی است

گروه سیاسی: نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برگزاری مراسم یادواره شهدا کاری الهی است، بیان کرد: شیاطین عالم و دشمنان راه حق این سنت حسنه یعنی زنده نگه داشتن یاد شهدا را نمی‌پسندند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین امان‌الله علیمرادی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری دیروز یکشنبه، 4 مهر در یادواره شهدای محله مهدیه و مسجد فاطمةالزهرا(س) عنبرآباد گفت: تکریم شهدا رسم اولیا و انبیاء الهی و از توصیه‌های قرآن است.
وی افزود: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) به ما یاد داده‌اند که برای شهدا یادواره بگیریم آن زمانی که خانواده شهدای انصار بر کشته‌های خویش گریه می‌کردند و مجلس می‌گرفتند، اما برای حمزه سیدالشهدا کسی نبود عزاداری کند، لذا به سفارش پیامبر(ص) عزاداری بر عموی بزرگوارشان رسم شد.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برگزاری مراسم یادواره شهدا کاری الهی است، بیان کرد: شیاطین عالم و دشمنان راه حق این سنت حسنه یعنی زنده نگه داشتن یاد شهدا را نمی‌پسندند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علیمرادی افزود: تمثال شهدا نیز صاحب برکات هستند و اکنون به برکت این مجلس، معنویت ویژه‌ای به وجود آمده است که اگر استشمام حقایق معنوی در کسی باشد، درک می‌کند و آن قدر عظمت شهدا زیاد است که فقط خدای شهیدان قادر به تبیین مقام آنان است.
وی ادامه داد: شهدا با خداوند معامله کردند و چه کسی لایق خریداری ایشان جز خود خداوند است و قیمت جان پاک آنها رضایت خداوند متعال است که به دست آوردند.
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شهید اگر زنده نبود، نزد خدای متعال نبود چرا که شخص حی به مقام عند رب نائل می‌شود، زندگی شهید زندگی الهی و جلوه‌ای از حیات طیبه خداوند متعال است.
وی با بیان اینکه شهدا چون زنده‌اند، عند ربهم روزی دارند، اظهارکرد: بد به حال کسانی که چندین سال زندگی ایشان زندگی مادی و نباتی است و این گونه افراد همین که می‌میرند، هیچ خاصیت و خیری ندارند.
حجت‌الاسلام علیمرادی راه شهدا را حزن نداشتن از دشمن دانست و افزود: اگر خدای ناکرده خانواده‌های ما تحت تأثیر برنامه‌های بیگانه قرار بگیرند و رعایت حلال و حرام نشود و حرمت ولایت و نماز حفظ نشود، شهدا غمگین می‌شوند.
وی شرکت در مجالس شهدا و مدد گرفتن از ایشان را ادامه راه سعادت، عزت و حکمت دانست و تصریح کرد: چشم ملت ایران به راه شهدا روشن است و آنها برای مملکت افتخار آفریدند.
حجت‌الاسلام علیمرادی با بیان اینکه امنیت امروز مرزها و امنیت اقتصادی و خانوادگی ما به برکت ترسیم راه شهداست، عنوان کرد: شهدا در مبارزه با دشمن جان دادند ما نیز به تأسی از ایشان امروز با دشمنان فرهنگی باید بجنگیم.
نماینده کرمان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ملت و دولت باید اهتمام به راه شهیدان که همان جهاد و مبارزه با استکبار در میدان نبرد سخت است، داشته باشند و اکنون زمان جهاد فرهنگی و اقتصادی برای ملت ایران است.

captcha