ماموران تذکر لسانی مصداق یک انسان فرهیخته باشند
کد خبر: 3534264
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

ماموران تذکر لسانی مصداق یک انسان فرهیخته باشند

گروه اجتماعی: فرماندار اردکان گفت: ماموران تذکر لسانی خود مصداق یک انسان شایسته و فرهیخته باشند و در رفتار و گفتار به عنوان الگوی جامعه معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، هادی مقیمی، فرماندار اردکان 10 مهرماه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان اردکان امر به معروف و نهی از منکر را یکی از واجبات فراموش‌شده عنوان کرد و اظهار کرد: این فریضه در کشور ما در کنار فرایض مهمی چون نماز و روزه و... قرار گرفته و از همان درجه از اهمیت برخوردار است.
فرماندار اردکان افزود: امر به معروف امری لازم در تمام حوزه‌ها لازم است و برای اجرای آن باید الزامات و لوازم آن فراهم شود؛ به‌نحوی که بیش‌ترین اثرگذاری را در اجرای آن شاهد باشیم.
وی لزوم آموزش‌های صحیح و دقیق به مأموران ستاد امر به معروف را یادآور شد و گفت: مأموران تذکر لسانی باید خود مصداق یک انسان شایسته و فرهیخته باشند و در رفتار و گفتار به عنوان الگوی جامعه معرفی شوند.
مقیمی یادآور شد: ماندگاری این فریضه و اثرات آن در جامعه وابسته به تدریجی‌بودن و هدف‌گذاری صحیح است و لازم است مأموران با زبان نرم و اخلاق حسنه با مردم سخن بگویند.
فرماندار اردکان افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر تمرکز بر حوزه عفاف و عجاب بوده و در سایر حوزه‌ها کم‌کاری شده است لذا باید همه دستگاه‌ها به‌ ویژه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه برنامه‌ریزی نماید.
مقیمی بهترین الگوی عملی تبلیغ را اصلاح رفتاری دانست و گفت: نمی‌توان صرفاً به موضوع عفاف و حجاب پرداخت و نسبت به سایر قسمت‌ها بی‌تفاوت بود.
حجت‌الاسلام شاکر، امام جمعه اردکان نیز در این نشست یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های قیام امام‌حسین (ع) را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر، بهترین نوع نگاه اسلام به حقوق شهروندی و یکی از مواردی است که مقام معظم رهبری و دولت توجه و تأکید ویژه‌ای بر آن دارند.
یادآوری می‌شود در این نشست هر یک از اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اردکان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.
captcha