به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه وبویراحمد، عبدال دیانتینسب، رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران امروز، 12 مهرماه درجمع خبرنگاران اظهار کرد: هوای گچساران همچنان آلوده است و در مرز هشدار قرار دارد.
وی بیان کرد: میزان ذرات معلق در هوای گچساران هماکنون 275 میکروگرم بر مترمکعب دو برابر حدمجاز است، ضمن اینکه میزان ذرات معلق هوا درحالت استاندارد 150 میکروگرم بر مترمکعب است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران به افراد بیمار، کهنسال، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه کرد: جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند.
دیانتینسب با بیان اینکه موج آلودگی هوا از روز جمعه گچساران را فراگرفته، ابراز کرد: آلودگی هوا روز گذشته باعث تعطیلی مدارس این شهرستان در نوبت عصر شد.
یادآور میشود، شهرستان گرمسیری گچساران از مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد در مجاورت استان خوزستان یکی از مناطق ورود پدیده گرد و خاک از جنوب و جنوب غربی کشور است.
همچنین، روز گذشته، 11 مهرماه در دو نوبت صبح و عصر 173 آموزشگاه شهرستان بهمئی نیز به علت هوای آلوده تعطیل شد.
اسماعیل ولایت