بی‌تفاوتی برخی مسئولان فرهنگی نسبت به بدحجابی
کد خبر: 3536084
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

بی‌تفاوتی برخی مسئولان فرهنگی نسبت به بدحجابی

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در اکثر وصیت‌نامه‌های شهدا توصیه آنها به دختر و خواهرشان در مورد حجاب وجود دارد، اما امروز با بی‌توجهی‌هایی که نسبت به این موضوع مهم در بین برنامه‌ریزان فرهنگی شده، وجود شاهد‌ برخی بی‌عفتی‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز، 15 مهرماه در مراسم اختتامیه کنگره ملی 1880شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به‌علت اخلاص، معنویت و ایمان مردم انقلابی، ولایتمدار و همیشه در صحنه استان کهگیلویه و بویراحمد فضای برگزاری کنگره ملی 1880 شهید این استان حال و هوای خاصی دارد.
وی افزود: مردم ایران اسلامی پای بیعت روز اول با امام و رهبرشان هستند، مردم بابصیرت و انقلابی ایران عزیز و استان کهگیلویه و بویراحمد در همه میدان‌های جهاد با دشمن، کفار و مخالفان انقلاب اسلامی آماده هستند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: دستاوردها و ادامه راه شهدا را باید مرتب یادآوری کنیم و بدانیم که ادامه حیات و زندگی ما به همین یاد کردن‌ها، معرفت‎ها، شناخت‎ها و راه واقعی اسلام همین مسیر است.
جعفری ادامه داد: مهم‌ترین دستاورد خون شهدا امنیت پایدار و بی‌نظیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در سخنان اخیر مقام معظم رهبری بارها شاهد بیان اهمیت امنیت در این مقطع حساس بوده‌ایم.
وی تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس حدود یک سال طول کشید که خرمشهر آزاد شد اما حدود 6 سال دیگر جنگ ادامه یافت تا اقتدار امروز حاصل شد تا دشمنان بدانند که اگر دوباره چنین فکری به ذهنشان خطور کند، نمی‌توانند مجدداً به چنین کاری دست بزنند.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستاورد دوم را عزت، اقتدار و عظمت اسلام و جمهوری اسلامی برشمرد و عنوان کرد: نهضت بیداری اسلامی در جهان و توسعه و صدور انقلاب اسلامی دستاورد دیگری است که حاصل مقاومت چندساله مردم ایران است.
سرلشکر جعفری افزود: حوادث امروز منطقه و مقاومت و مردانگی که امروز در ملت‌های مسلمان منطقه شاهد هستیم، حاصل هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی و انتقال درس مقاومتی است که دنیا از ملت ایران گرفته است و این نهضت یعنی نهضت بیداری اسلامی تا سقوط نظام سلطه بر منطقه و جهان ادامه دارد.
وی با یبان اینکه چرا مردم سوریه با وجود جمع شدن همه زورمندان دنیا برای شکستن این مقاومت ‌نتوانستند موفق به این کار شوند، تصریح کرد: بخش عظیمی از این موفقیت نصرت الهی است، همه برنامه‌های دشمنان چه در ایران و چه در منطقه با شکست مواجه شده که حاصل همان ایستادگی و مقاومت و تحقق نصرت‌های الهی است که پی‌درپی از آن بهره می‌بریم.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: باید برای برقراری جامعه نمونه اسلامی، عدالت، اخلاق و فرهنگ اسلامی متناسب با شان ملت ایران تلاش شود، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم با تفکر جهادی و انقلابی مسئولان و الگو گرفتن از مکتب حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و اعتقاد به ظرفیت‌های درون کشور و توانمندی‌های داخل قابل برطرف شدن است.
سرلشکر جعفری اظهار کرد: رسیدن به تمدن بزرگ اسلامی با همت مردم و مسئولان محقق می‌شود. بنا به فرموده مقام معظم رهبری آشنایی با روحیه، پشتوانه فکری، سبک زندگی و سابقه شهدا مهم‌ترین راه برای زنده نگه داشتن یاد شهداست و امروز بیش از هر زمان دیگری به سبک زندگی شهدا نیاز داریم تا بدانیم که شهدا در مقابل اسراف، تعرض و تجاوز به بیت‌المال و اشرافی‌گری حساس بودند.
وی گفت: شهدا اهل نماز اول وقت و رفتن به مسجد بودند، امروزه بیش از هر زمان دیگری باید برای حضور بیش از پیش جوانان در مساجد توسط مسئولان متولی برنامه‌ریزی شود، زیرا مسجد سنگر انقلاب اسلامی است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: شهدا عاشق ولایت بودند و در وصایای خود به اطلاعت از ولی فقیه تاکید کردند. برخی از مسئولان و افرادی محدود در کشور به این سیره و روش شهدا توجه نمی‌کنند.
سرلشکر جعفری با بیان اینکه شهدای ایران اسلامی به دشمن اعتماد نداشتند، تاکید کرد: این مسأله‌ای است که امروز در میان برخی مسئولان ما وجود دارد بطوری که مقام معظم رهبری مجبور شدند امسال از جهاد کبیر نام ببرند و این نکته را یادآوری کنند که همه ما به جهادی بزرگ‌تر از جهاد دفاع مقدس و بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم که خوشبختانه مردم ما چنین اعتمادی به دشمن ندارند و بارها این  را ثابت کرد‌ه‌اند.
وی اضافه کرد: ‌شهدای ما نزدیکان و وابستگان خود را از بعضی بی‌عفتی‌ها و بی‌حیایی‌هایی که امروز در جامعه مشاهده می‌شود نهی می‌کردند‌ و در اکثر وصیت‌نامه‌های شهدا توصیه آنها به دختر و خواهرشان در مورد حجاب وجود دارد، اما امروز با بی‌توجهی‌هایی که نسبت به این موضوع مهم در بین برنامه‌ریزان فرهنگی شده، وجود شاهد‌ برخی بی‌عفتی‌ها هستیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: خدا را شکر می‌کنیم که امروز معرفت و شناخت راه شهیدان و ایمان به آنها وجود دارد اما نکته مهمی که همه باید بدانیم و مقام معظم رهبری به آن تأکید کرده این است که به محتوا توجه کرده و همه آنهایی که دلداده راه شهیدان هستند باید تلاشی مجاهدانه و سخت کوشانه برای تحقق اهداف و آرمان‌های شهیدان داشته باشند.
همچنین، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان، از محرومیت‌ها ناله نمی‌کند و مقایسه امروزش با گذشته غلط است، ضمن اینکه مردم این استان از رشد نامتوازن و نامتقارن در مقایسه با دیگر نقاط کشور رنج می‌برند.
وی افزود: این استان از لحاظ توسعه نیروی انسانی هیچ چیزی کم ندارد و افتخار می‌کند که پزشکانی مطرح در زمینه پیوند کبد، جراحی چشم و گوش و... از این استان بوده‌اند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بعضی از اکتشافات و اختراعات بی نظیر نتیجه تلاش فرزندان این استان است با وجود این ظرفیت انسانی کم نظیر هیچ ظرفیتی در استان برای رشد این استعدادها وجود ندارد.
آیت‌الله ملک حسینی بیان کرد: بی‌شک مشاهده عینی مشکلات می‌تواند به برون رفت استان از مشکلات و موانع توسعه و پیشرفت کمک کند.
وی تاکید کرد: امیدواریم با تلاش مجلس، زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تکمیل شده و به جای اینکه فقر و بیکاری کمر جامعه را بشکند قوانین وضع شده در مجلس، کمر فقر را بشکند.
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اصلاح قانون‌های غلط، ابراز کرد: امیداوریم قانون‌ها به سمتی باشد که دیگر شاهد واژه‌هایی مانند غارت بیت‌المال و حقوق‌های نجومی نباشیم.
آیت‌الله ملک‌حسینی اضافه کرد: قانون‌ها باید به گونه‌ای باشند که به انسان‌هایی که منصب می‌گیرند اما مسئولیت نمی‌پذیرند اجازه حرکت نداده و مدیریت‌ها شیشه‌ای و شکننده نبوده، بلکه پشت شیشه، پایدار و با عمق نظارت باشد.
یادآور می‌شود، 25 جلد کتاب شامل خاطرات و دل نوشته‌های رزمندگان و شهدای کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس و یا زمان اسارت آنان در زندان‌های رژیم بعث عراق رونمایی شده است.
کنگره ملی امیران، سرداران و 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد که از 11مهرماه جاری در مصلی شهر یاسوج، مرکز استان آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.
captcha