به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سردیس شهید رحیمی و شهید سعیدی از شهدای استان لرستان ساخته شده و طی ماه آینده آماده رونمایی است. طهماسب
نظری، مشاور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه گفت: سردیس
شهید رحیمی و شهید سعیدی ساخته شده ماه آینده آماده رونمایی است.
وی افزود: سردیس شهید رحیمی در بیمارستان شهید رحیمی و سردیس شهید سعیدی در ستاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان نصب میشود.
نظری اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در تمام شبکههای بهداشت و درمان شهرستانها یادواره شهدا برگزار شده است.
وی
با بیان اینکه در ستاد استانی نیز یادواره شهدا برگزار شده است، افزود:
نمایشگاه عکس و پوستر در هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
یادآور میشود، حجتالاسلام سید فخرالدین رحیمی، از شهدای روحانی لرستان در سال ۱۳۲۳ هجری، شمسی در
شهر خرمآباد و در یک خانواده روحانی متولد شد.پدرش حجتالاسلام و المسلمین
سید علیاکبر رحیمی از علمای بزرگ شهر بود که نسب او به حضرت امام موسی بن
جعفر(ع) میرسید.
سید فخرالدین پس از پایان تحصیلات متوسطه در سال ۱۳۳۹ برای تحصیل علوم
دینی به شهر مقدس قم عزیمت نمود و در حوزه علمیه آن شهر مشغول به تحصیل شد.
در سال ۱۳۴۱ که زمزمههای نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به گوش
میرسید، وی در حال فعالیت سیاسی علیه رژیم منحوس پهلوی دستگیر و به مدت شش
ماه روانه زندان شد و پس از آن وی همچنان به مبارزات جدی بر ضد نظام
شاهنشاهی میپرداخت تا اینکه حکم اعدام غیابی علیه او در نیمه اول سال
۱۳۵۷ صادر شد اما این امر او را در مبارزاتش جسورتر نمود.
ارتباط شهید رحیمی با جوانان و عشایر لرستان به جو مبارزات در این استان
رونق میبخشید.وی با قرار دادن مسجد علوی خرمآباد بهعنوان کانون مشتعل
علیه رژیم طاغوت فعالیتها و مبارزات مردم و جوانان را در شهر و استان
مدیریت میکرد.
شهید رحیمی بارها در کمیته ضد خراب کاری و زندانهای دیگر رژیم پهلوی، زندانی شد و به شهرهای « ایرانشهر» و «اقلید» فارس تبعید شد.
شهید سید فخرالدین رحیمی در تبعید با چند تن از روحانیون بزرگوار از جمله
«سیدعلی خامنهای» و «محمدکاظم راشدیزدی» آشنا میشود که این آشناییها
باعث خوشحالیاش میشود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهید رحیمی از سوی مردم شریف و قدردان
خرمآباد بهعنوان نماینده مجلس انتخاب شد.وی اینبار در سنگر مجلس شورای
اسلامی تمام توان خود را بهکار بست تا برای مردم استان و بهویژه شهر
خرمآباد منشأ خیر و برکت باشد.
وی سرانجام در هفتم تیرماه ۱۳۶۰در انفجار دفتر حزب جمهوری توسط منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نایل آمد.