برگزاری گفتمان دینی با موضوع «نقش زنان در حماسه عاشورا» در قصرشیرین
کد خبر: 3536782
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

برگزاری گفتمان دینی با موضوع «نقش زنان در حماسه عاشورا» در قصرشیرین

گروه اجتماعی: گفتمان دینی با موضوع نقش زنان در حماسه عاشورا روز گذشته 17 مهرماه در دبیرستان دخترانه فاطمه الزهرا(س) شهرستان قصرشیرین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، زهرا ایروانی، کارشناس اعزامی از قم روز گذشته در گفتمان دینی «نقش زنان در حماسه عاشورا» که در قصرشیرین برگزار شد با اشاره به وقایع عاشورا و نقش زنان در این حماسه، گفت: تاریخ نشان داده است که زنان صالح می‌توانند در جهت رسیدن به والاترین مقام انسانی همپای مردان گام بردارند و برای حفظ کیان اسلام و معرفی آن مجاهدت کنند.
وی افزود: نمونه برجسته چنین انسان‌های سرافرازی زنانی هستند که در حماسه عاشورا حضور داشتند و نقشی جاویدان از خود باقی گذاشتند.
ایروانی با بیان اینکه نقش حضور مسئولانه زنان در همه مراحل نهضت حسینی به روشنی معلوم است، اظهار کرد: و این هدف باید الگویی عملی برای همه به ویژه دختران جوان باشد.
وی تصریح کرد: حماسه عاشورا ابعاد گوناگونی دارد که بررسی نقش زنان در این مسیر کمتر بدان پرداخته شده و ضرورت دارد که بیش‌تر در کانون توجه قرار گیرد.
ایروانی افزود: تاریخ عاشورا نشان داده است که زن می‌تواند در جهت رسیدن به والاترین مقام انسانی همگام با مردان و شهیدان اسلام گام بردارد و در حیات اسلام مجاهدتی ثمربخش و چشم‌گیر داشته باشد.
کارشناس اعزامی از قم اظهار کرد: زنان در نهضت حسینی نشان دادند که حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی ویژه مردان نیست بلکه آنان نیز برابر تکلیف شرعی می‌بایست در این عرصه حضوری جدی و فعال داشته باشند.
وی تصریح کرد: حضور زنان از بنی‌هاشم و غیر آنان در حماسه عاشورا در این راستا قابل تحلیل و تفسیر است.
ایروانی گفت: حضور عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) و سایر بانوان اهل‌بیت امام حسین(ع) اهمیت بیشتری دارد تا جایی که این همراهی اراده و خواست خدا از سوی امام حسین(ع) اعلام می‌شود«ان الله قدشا ان یراهن سبایا».
کارشناس اعزامی از قم درپایان اظهار کرد:حضرت زینب(س) بانوی بزرگوار اسلام توانست با رفتارش در واقعه کربلا اثرگذار و پیام رسان قیام امام حسین(ع) باشد و با ابزارهای گوناگون از جمله خطابه‌های آتشین خود، یزید را به رسوایی بکشاند.
captcha