سومین دوره مسابقات حفظ قرآن آلمان
کد خبر: 3540561
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

سومین دوره مسابقات حفظ قرآن آلمان

گروه بین‌الملل: سومین دوره مسابقات حفظ قرآن آلمان در سطح مسلمانان آلمانی، نروژی و فرانسوی، روز یکشنبه، دوم آبان‌ماه، با رقابت 520 متسابق در شهر «برلین» برگزار شد.

سومین دوره مسابقات حفظ قرآن در آلمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الجزیره نت»، این مسابقات حفظ قرآن آلمان یکی از بزرگترین مسابقات قرآنی در اروپا به شمار می‌آید که به همت سازمان «تجمع اسلامی»(بزرگترین سازمان اسلامی ـ عربی در آلمان) در شهر برلین برگزار می‌شود.
بنابراین گزارش، 520 متسابق از 25 ملیت مختلف ساکن در ایالت‌های شانزده‌گانه آلمان و متسابقینی از کشورهای نروژ و فرانسه در این مسابقات حضور داشتند که در رشته‌های حفظ کامل قرآن و حفظ 15 جزء با یکدیگر به رقابت پرداختند.
همچنین، حدود یک چهارم شرکت‌کنندگان در این مسابقات را حافظان قرآن غیرعرب‌زبان تشکیل می‌دادند که در نهایت رتبه برتر رشته حفظ کل قرآن این رقابت‌‌ها به یک پناهنده سوری که در شهر «هامبورگ» آلمان زندگی می‌کند، اختصاص یافت.
«طه عامر»، رئیس انجمن علما و مبلغان آلمان در این باره گفت: پیام این مسابقات، اهتمام بیشتر به حفظ قرآن و تدبر در آیات این کتاب الهی و پرورش نسلی براساس آموزه‌های قرآنی است که سفیر صلح و امنیت در جوامع خود باشند.
شیخ «احمد عیسی المعصراوی»، شیخ‌القراء سابق مصر نیز با حضور در این رقابت‌ها طی سخنانی، مسلمانان آلمان را به مجسم‌کردن روح قرآن در تعامل با جامعه خود دعوت کرد.

تنظيم أكبر مسابقة قرآنية في ألمانيا

تنظيم أكبر مسابقة قرآنية في ألمانيا
captcha