نگاهی به تاریخچه قرآن در کتاب اسلام‌شناس آلمانی
کد خبر: 3689283
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

نگاهی به تاریخچه قرآن در کتاب اسلام‌شناس آلمانی

گروه بین‌الملل: کتاب «مقدمه‌ای بر اسلام‌شناسی» اثر «پیتر هاینه»، اسلام‌شناس آلمانی است که در آن به موضوع قرآن، تاریخچه و جایگاه آن میان مسلمانان پرداخته شده است.

نگاهی به تاریخچه قرآن در کتاب اسلام‌شناس آلمانیبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از کانال تلگرام مطالعات اسلام و آلمان(اروپا)؛ پروفسور پیتر هاینه(Petre Heine) علاوه بر اسلام‌شناسی در فلسفه و مردم شناسی نیز دورانی را به تحصیل گذرانده است و نهایتا به عنوان استاد دانشگاه «هومبولت» برلین بازنشسته شد.

این کتاب همانطور که از عنوانش بر می‌آید منبعی مقدماتی برای دانشجویان مبتدی و همچنین مخاطبین عام اسلام‌شناسی است.

هاینه در اثر خود موضوعات و مفاهیم کلی را که دانشجو در طی تحصیل در این رشته با آن مواجه می‌شود، مطرح کرده و به توضیح مختصر در باب هرکدام پرداخته است.

در ابتدا به تاریخچه و مفهوم رشته اسلام‌شناسی پرداخته و فضای آن را برای خواننده توصیف کرده است، همچنین اشاراتی به جریانات و نقدهایی که بر آن وارد شده، داشته‌ است.

بعد از آن به موضوع قرآن، تاریخچه و جایگاه آن میان مسلمانان پرداخته است. از دیگر موضوعاتی که او به آن پرداخته، سنت حدیثی و نقلی میان مسلمانان سنی و شیعه است.

پیتر هاینه به موضوعات مهم دیگری همچون حقوق اسلامی، حکومت اسلامی، اسلام در آلمان، جهاد، دیالوگ بین مسلمانان و مسیحیان و همچنین جایگاه زن در اسلام نیز پرداخته و اطلاعاتی کلی و جامع از آنها را بیان داشته است.

این کتاب از کتب درسی و رایج دوره کارشناسی اسلام‌شناسی در دانشگاه‌های آلمان به حساب می‌آید/.

نگاهی به تاریخچه قرآن در کتاب اسلام‌شناس آلمانی

captcha