روایت حضور رهبر معظم انقلاب در منازل شهدای کرمان منتشر شد
کد خبر: 3542528
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

روایت حضور رهبر معظم انقلاب در منازل شهدای کرمان منتشر شد

گروه ادب: روایت حضور رهبر معظم انقلاب در منازل شهدای کرمان در کتابی با عنوان «کریمانه» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «خانه بهشتیان» عنوان کلی مجموعه کتاب‌هایی است که در آن، به موضوع حضور رهبر معظم انقلاب در منازل شهدا پرداخته می‌شود. کتاب‌های «میزبانی از بهشت» و «مسیح در شب قدر» دو کتاب اول این مجموعه هستند و کتاب «کریمانه» سومین اثر از این مجموعه است.
کتاب «کریمانه» روایت حضور مقام معظم رهبری در منازل شهدای کرمان در سال 1384 در جریان سفر معظم‌له به استان کرمان انجام شده است. حضرت آقا در امتداد سفر 10 روزه خود به استان کرمان در خانه چندین شهید حضور یافته‌اند که شرح آن دیدارها در این کتاب آمده است. مطالعه جزئیات این دیدارهای نزدیک و صمیمی، به قدم زدن در باغ‌های رنگارنگ و پرشکوفه‌ای می‌ماند که سرشارند از عطرهایی بهشتی.
رهبر انقلاب از این دیدارها که از دوران ریاست جمهوری خود آغاز کرده و تاکنون هم ادامه داده‌اند با تعابیر بسیار والایی یاد کرده‌اند. یکی از آخرین تعبیرهای ایشان، جمله‌ای است که در دی‌ماه 1394 در دیدار با خانواده شهیدان اعلمی فرمودند: «بدون تعارف می‌گویم که نشستن پهلوی والدین شهدا، روی فرش آنها و زیر سقف آنها را برای خودم سعادت می‌دانم، برای خودم مفید می‌دانم. ما از شماها، کسب روحیه و معنویت می‌کنیم».
در بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در این کتاب می‌خوانیم: «اگر چه موهبت شهادت در دوران معاصر ما به همه ملت ایران در اقصی نقاط کشور عطا شد، هیچ نقطه‌ای از نقاط کشور نیست که عطر شهادت و خاطره حماسه‌های همراه با شهادت در آنجا وجود نداشته باشد. ولی برخی از مناطق کشور اختصاصاتی دارند و کرمان یکی از این مناطق است. استان کرمان با بیش از شش هزار شهید و حدود بیست و پنج هزار ایثارگر، شهید و جانباز و آزاده و با داشتن شهدای عالی‌مقام و نامدار از قبیل شهید باهنر و با چهره‌های ماندگاری در میان آزادگان، مثل شهید محمد شهسواری که یاد و خاطره و صدای او همچنان در گوش همه ما هست و با داشتن روستاها و بخش‌هایی که در تقدیم شهیدان، رتبه اول را در کشور احراز کرده‌اند مثل رابَر و روستای گنجان؛ یک استان ممتاز است. این شهادت آسان به دست نیامد، شهادت، نعمت و هدیه خداست؛ این هدیه را آسان به کسی نمی‌دهند».
خواندنی‌ترین بخش زندگی شهدای کرمانی در این دیدارها نحوه سلوک این بزرگان در میان خانواده خود و با همسر و فرزندانشان است. یکی از این دیدارها این گونه روایت می‌شود؛ همسر شهید تهامی به همراه سه پسرش، علی، محمدحسین و محمدجواد چهانفری به استقبال حضرت آقا می‌آیند. همسر شهید عقب‌تر می‌ایستد تا ابتدا پسرهایش - که به ترتیب سن ایستاده‌اند- به حضرت آقا خوشامد بگویند. اول از همه، علی تهامی به حضرت آقا سلام می‌دهد و دست ایشان را می‌بوسد.
رهبر انقلاب با صلوات حضار وارد خانه می‌شوند و قبل از نشستن روی صندلی، به همه تعارف می‌کنند که بنشینند: سلام علیکم؛ بفرمایید بنشینید.
ایشان که متوجه شده‌اند جمعیت فراوان حاضر در این خانه فقط مربوط به یک شهید نیست. کلامشان را با دعا برای شهدای جمع آغاز می‌کنند: خداوند ان شاء الله که شهدای این جمع را درجاتشان را متعالی کند و با پیغمبر محشور کند. خداوند ان شاء الله بازماندگان این شهدا را، پدر و مادرها، همسرها و فرزندان را، ان‌شاءالله همه‌شان را عاقبت به خیر کند و ...
بعد از سردار قاسم سلیمانی می‌پرسند: خب، حالا اینجا چند خانواده شهید هستند؟
خانواده شهیدان مهدی تهامی، عبدالمهدی مغفوری، عباس سلطان‌زاده، مهدی طیاری و حسین ایرانمنش در جلسه حاضر هستند. سردار سلیمانی می‌گوید: پنج خانواده شهید».
گفتنی است، کتاب «کریمانه» از سوی انتشارات صهبا با شمارگان 3 هزار نسخه و قیمت 18 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.
captcha