ضریح حرم مطهر امام هادی(ع) آماده انتقال از گیلان است
کد خبر: 3542926
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
رئیس ستاد بازسازی سامرا:

ضریح حرم مطهر امام هادی(ع) آماده انتقال از گیلان است

گروه اجتماعی: اسماعیلی با بیان اینکه همه مقدمات لازم برای انتقال ضریح امام هادی(ع) از گیلان به سامرا در حال انجام است، گفت: تاکنون ۸۰ درصد کار انجام شده است.

اسماعیلی، رئیس ستاد بازسازی سامرا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با تاکید بر اینکه کار در حرمین امامین عسکریین در سامرا هم‌‌اکنون در حال انجام است، اظهار کرد: نصب ضریح حرم مطهر در مراحل پایانی قرار دارد و تاکنون ۸۰ درصد کار انجام شده است.

وی افزود: همه مقدمات لازم برای انتقال ضریح امام هادی(ع) به سامرا در حال انجام است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه در طول یک ماهه گذشته سه جلسه در کربلا، نجف و سامرا برگزار کردیم تا از زائران به خوبی پذیرایی کنیم، گفت: اربعین یک حماسه جاودانه است و سال به سال فرهنگ اربعین جهانی‌تر می‌شود و حضور همه ملت‌ها و قومیت‌ها در این آیین نشانه بارزی از امت واحده‌ اسلامی است.

وی اضافه کرد: تاکیدی که امسال مسئولان و به ویژه سفیر جمهوری اسلامی ایران داشته این است که پس از اعمال اربعین حرکت زائران را به سمت سامرا داشته باشیم و به همین دلیل بایستی تسهیلات خوبی هم فراهم شود و در این جهت پنج استان کشور به عنوان استان‌های معین سامرا برگزیده شدند.

اسماعیلی با بیان اینکه آستان قدس رضوی، همدان، زنجان، آذربایجان شرقی و تهران در خدمت‌رسانی به سامرا کار را بر عهده گرفتند، متذکر شد: امسال امکانات خوبی برای سامرا پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: از آنجایی که می‌خواهیم در زمینه سامرا کار از استان گیلان شروع شود و شهرداری و شورا که آغازگر آن کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا است این کار خوب را دنبال کنند، فرصتی است تا مشارکت در بازسازی و ارائه خدمت در سامرا را بر عهده بگیریم.

رئیس ستاد بازسازی سامرا متذکر شد: تلاش ما این است با نگاهی که کشور به سامرا دارد و آن نگاه گیلانی به امورات سامرا ما هم نقش خودمان را دنبال کنیم و انتظار این است که گیلان نقشی پررنگ‌تر در این زمینه داشته باشد و از هر حرکتی که در این جهت باشد استقبال می‌کنیم و دست نیاز هم به سوی همگان دراز می‌ کنیم.

وی افزود: اگر قرار باشد به نحوی حضور گیلان در این زمینه موثر باشد بایستی از جهات مختلف به این حرکت در استان توجه شود و به همین دلیل ما درخواست خود را به کمیسیون فرهنگی شورا ارائه کردیم.

اسماعیلی همچنین از ارائه متن تفاهمنامه‌ای برای مشخص شدن همه‌ همکاری‌ها بین ستاد بازسازی و شهرداری رشت به شورا خبر داد و گفت: همه موارد مشخص شده و ما طرح توسعه و طرح جامع داریم که شاید سال‌های سال کار در این زمینه وجود داشته باشد.

captcha