انتخاب نماینده جدید مجمع جهانی تقریب در اتیوپی
کد خبر: 3543721
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹

انتخاب نماینده جدید مجمع جهانی تقریب در اتیوپی

گروه بین‌الملل: رایزنی فرهنگی ایران با توجه به درگذشت نماینده سابق مجمع در اتیوپی، شیخ طاهر محمد را به عنوان نماینده جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اتیوپی، انتخاب كرد.

انتخاب نماینده جدید مجمع جهانی تقریب در اتیوپی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، شیخ طاهر محمد، استاد دانشگاه و پژوهشگر برتر مسائل اسلامی اتیوپیایی با سیدحسن حیدری، رایزن فرهنگی ایران در اتیوپی دیدار کرد.
این دیدار به منظور تعیین نماینده جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اتیوپی و نیز بررسی وضعیت مسلمانان و شیعیان این کشور صورت گرفت.
در ابتدای این دیدار رایزن فرهنگی كشورمان به طور كوتاه درباره اهداف مجمع تقریب مذاهب اسلامی و نیز کنفرانس وحدت اسلامی (كه در هفته وحدت هر سال در ایران برگزار می‌شود) توضیحاتی ارائه داد و با توجه به درگذشت مرحوم شیخ کامل ابوبکر شریف، نماینده سابق مجمع در اتبوپی و لزوم تعیین جانشین وی، از طاهر محمد با توجه به سوابق علمی و عملی و تلاش وی در امر وحدت مسلمین اتیوپی، درخواست كرد تا این مسئولیت را قبول کند.
در ادامه شیخ طاهر محمد، ضمن قبول این وظیفه و قدردانی فراوان از رایزنی فرهنگی ایران برای انتخاب وی، گزارشی مختصر از وضعیت مسلمانان اتیوپی ارائه داد.
خبر دیگری نیز حاکی است اسماما یوسف، نویسنده و پژوهشگر مسلمان و خانم فریزر زووده، نویسنده مسیحی و پژوهشگر در حوزه مسائل اسلامی، به طور جداگانه دیدارهایی با حیدری، رایزن فرهنگی كشورمان داشتند.
در این دیدارها ترجمه انگلیسی و امهری (زبان بومی مردم اتیوپی) دو پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریكای شمالی به آنها داده شد تا پس از مطالعه دقیق، نکات و موضوعات مرتبط با گفت‌وگوی دینی بین مسیحیت و اسلام را از این نامه‌ها استخراج و به صورت مکتوب ارائه کنند.
قرار است که موضوعات استخراج‌شده از این دو نامه، محور سخنرانی‌های سمینار بین دینی رایزنی فرهنگی ایران با دانشگاه پروتستان مکانیسوس اتیوپی را تشکیل دهد.

انتخاب نماینده جدید مجمع جهانی تقریب در اتیوپی
captcha