برگزاری سوگواره «قیام حسینی» در لرستان
کد خبر: 3544377
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

برگزاری سوگواره «قیام حسینی» در لرستان

گروه فرهنگی: رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان از برگزاری سوگواره «قیام حسینی» در استان خبر داد و گفت: این سوگواره در بخش‌های طراحی و نقاشی، عکس و دلنوشته با موضوع محرم و صفر، قیام امام حسین(ع)، نقش جوانان در قیام امام حسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر، آداب و رسوم عزاداری مردم در عاشورا، نماز ظهر عاشورا و موضوعات مرتبط برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سعید محمدزاده، رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان سه‌شنبه، 18 آبان در سومین گردهمایی روسای مراکز آموزشی علمی ـ کاربردی استان لرستان گفت: دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت به میزبانی استان کرمان برگزار شد و هفت نفر از دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان حائز رتبه شدند که پنج نفر از دانشگاه‌های حائز رتبه به مسابقات ملی دعوت و به‌زودی برای اجرای مسابقه به مشهد اعزام می‌شوند.
وی افزود: نشست سر حلقه‌های بسیج اساتید به‌عنوان کارگاه جنگ نرم توسط سازمان بسیج اساتید دانشگاه علمی ـ کاربردی به میزبانی جهاد دانشگاهی در استان برگزار شد.
رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی استان لرستان عنوان کرد: چهارمین همایش دفاع مقدس با عنوان «یاران بی‌ادعا» در دانشگاه علمی ـ کاربردی استان لرستان باهدف یادآوری خاطرات و رشادت‌های رزمندگان اسلام برگزار شد.
وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام بیستمین جشنواره ازدواج دانشجویی در مراکز دانشگاهی استان انجام می‌شود بیان کرد: مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع کتاب قیام عاشورا بیست و چهارم آبان‌ماه در استان برگزار می‌شود.
محمدزاده با بیان این‌که چهارمین سوگواره «قیام حسینی» در استان برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به مراکز دانشگاهی ارسال کنند، تصریح کرد: چهارمین سوگواره قیام حسینی(ع) در بخش‌های طراحی و نقاشی، عکس و دلنوشته با موضوع محرم و صفر،  قیام امام حسین(ع)، نقش جوانان در قیام امام حسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر، آداب و رسوم عزاداری مردم در عاشورا، نماز ظهر عاشورا و موضوعات مرتبط برگزار می‌شود.
وی اظهارکرد: مهارت‌آموزی از اهداف مهم دانشگاه علمی کاربردی استان است که اگر به این مهم توجه نشود دچار روزمرگی می‌شویم بنابراین لازم است کیفیت کاری را مدنظر داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی استان لرستان گفت: متأسفانه درس‌های کارآموزی و کارورزی در این دانشگاه خیلی کم‌رنگ و بی‌کیفیت برگزار می‌شود که باید کیفیت برگزاری این کلاس‌ها در رأس قرار گیرد تا دانشجویانی که از دانشگاه علمی ـ کاربردی فارغ‌التحصیل می‌شوند بتوانند اشتغال‌زایی ایجاد کنند.
وی با بیان این‌که در بحث تکمیل ظرفیت ٩٦٧ دانشجو در مراکز علمی کاربردی جذب شدند که ظرفیت خوبی است، افزود: همایش ملی سیره علوی ٢٥ آذر برگزار می‌شود که برگزار کننده این همایش دانشگاه علمی ـ کاربردی استان است.
محمدزاده با اشاره به این‌که ١٢ مرکز کارآفرینی در مراکز علمی کاربردی استان فعال است و سه مرکز رشد نیز در استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: جشنواره برق طی هفته جاری توسط دانشگاه علمی ـ کاربردی در مرکز فنی و حرفه‌ای استان برگزار می‌شود.
captcha