قرآن در دانشگاه‌ها مهجور است
کد خبر: 3544424
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
معاون دانشگاه قم:

قرآن در دانشگاه‌ها مهجور است

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی دانشگاه قم بر لزوم قرآنی شدن فضای دانشگاه‎ها و خروج قرآن از مهجوریت و مظلومیت در دانشگاه و جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام والمسلمین رضا نوروزی، پیش از ظهر امروز 18 آبان در نشست فعالان قرآنی دانشگاه‎های استان قم، در دانشگاه قم، گفت: نشست‎هایی از این دست باید بر اساس خروج قرآن از مظلومیت و مهجوریت در دانشگاه‎ها باشد.
وی افزود: آماری که گاهی از فضاهای قرآنی می‎شنویم موید کم توجهی به قرآن است؛ درست است که عزای امام حسین(ع) واجب است و باید با شکوه تر باشد ولی نسبت به قرآن کم توجهی زیادی شده است.
معاون فرهنگی دانشگاه قم بیان کرد: امام حسین(ع) در شب عاشورا مهلت گرفتند تا بتوانند قرآن بخوانند زیرا به قرآن عشق می‎ورزیدند؛ حال نباید در این زمینه شیعیان نسبت به قرآن بی‎توجه باشند.
وی گفت: در زمینه وقف قرآنی بسیار ضعیف هستیم و این آمار تکان دهنده است؛ دلیل این امر نیز کم توجهی عمومی نسبت به قرآن است؛ در این زمینه فعالان قرآنی و فرهنگی کشور باید برنامه دقیق و شاخص داشته باشند.
نوروزی اظهارکرد: فعالان فرهنگی و قرآنی باید برای فعالیت در این عرصه یک برنامه جامع داشته باشند و در این برنامه جامع نیز تمام معارف قرآنی باید مورد توجه باشد.
معاون فرهنگی دانشگاه قم بیان کرد: خوشبختانه در نظر سنجی دانشجویی که از دانشجویان کل کشور انجام شده است نشان داده که دانشجویان قرآن را به عنوان یک منبع قوی برای برداشت سبک زندگی می‎دانند و این مساله، بسیا مبارک است.
وی گفت: دشمنان ما از همه حربه‎ها استفاده می‎کنند؛ در این زمینه باید در فضای قرآنی از نوآوری‎های جدید استفاده کنیم تا راه را برای دشمنان ببندیم؛ امروزه فضای مجازی ظرفیت بسیار عمیقی برای استفاده است ولی همیشه از این فضا ترسیده‎ایم در حالی که باید با این ابزار به قدری تولید فرهنگی داشته باشیم که دشمن نتواند روی جوانان ما تاثیر بگذارد.
نوروزی اظهارکرد: توجه به فضاهای عمومی و اختصاصی در آموزش قرآن بسیار مهم است؛ به عنوان مثال چند درصد از دانشجویان در دوره‎های تخصصی قرآن شرکت می‎کنند، به همین جهت باید تلاش کرد که برنامه‎های عمومی قرآن را گسترش دهیم.
معاون فرهنگی دانشگاه قم بیان کرد: در دانشگاه قم، یک شورای سیاست گذاری و اتاق فکر ایجاد خواهد شد که در این اتاق باید از فضای فکری اهالی قرآن و افرادی بیرون از این فضا استفاده کنیم. 
captcha