جلسه ستاد بزرگداشت پیامبر اعظم (ص) در چهار محال و بختیاری برگزار شد
کد خبر: 3547293
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

جلسه ستاد بزرگداشت پیامبر اعظم (ص) در چهار محال و بختیاری برگزار شد

گروه فرهنگی: جلسه ستاد دائمی بزرگداشت پیامبر اعظم (ص) صبح امروز ٢٩ آبان در استانداری چهارمحال و بختیاری و با حضور اعضای این ستاد، تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، خدابخش مرادی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه که با نزدیک شدن به  28 صفر، ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(س) تشکیل شد، به تشریح برخی برنامه ها ی ویژه این مناسبت اشاره نمود و از اعضا خواست که ضمن مشارکت موثر در برنامه های مشترک و ستادی برنامه های خودرا نیز در در قالب مشخص در هفته آتی به دبیرخانه اعلام نمایند.
جواد کارگران دهکردی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز  در جلسه ستاد بزرگداشت پیامبر اعظم(ص) که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: پس از نامگذاری سال ١٣٨٥ به نام پیامبر اعظم(ص) از سوی مقام معظم رهبری، علاوه بر انجام فعالیت های متنوع فرهنگی هنری که به نام پیامبر(ص) برگزار می شد، طرح قرائت زیارت زیارت‌ حضرت رسول(ص) از بعید همه ساله در سراسر کشور و استان برگزار می شود.
وی افزود: این مراسم  ٨ آذرماه مصادف با ٢٨ صفر همزمان با رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در مساجد، مصلی ها، حسینه ها و تکایای سراسر استان چهار محال و بختیاری برگزار می شود.
مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اشاره مشارکت سازمان ها و دستگاه های مختلف استان تصریح کرد: همکاری و همیاری دستگاه های مختلف استان می تواند در برپایی هرچه بهتر این مهم کمک کند.
کارگران ایجاد روحیه تحقیق و تدبر، آشنایی با ابعاد زندگی پیامبر اعظم(ص) و اشاعه و ترویج فرهنگ ناب نبوی را از اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد.
وی گفت: برنامه های شاخص دینی، فرهنگی و هنری متعددی ویژه بزرگداشت رحلت پیامبر اکرم(ص) در کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان  برگزار می شود.
مدیرکل ارشاد استان ادامه داد: عضویت نیم بها در کتابخانه های عمومی از رحلت پیامبر (ص) تا میلاد حضرت رسول(ص)، مسابقه کتابخوانی ویژه کارکنان ، نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی، استفاده از ظرفیت مطبوعات، برگزاری نشست هایی با علما و کارشناس مذهبی با موضوع تشریح و تبین زیارت از بعید در بخش برنامه های تولیدی سیمای استان از برنامه های فرهنگی ستاد پیامبر اعظم در استان است.
وی اضافه کرد:کلیه اعضای ستاد پیشنهادات و برنامه های سالیانه ویژه گرامی داشت پیامبر اعظم ( ص) خود را تهیه و به دبیرخانه ستاد جهت طرح در جلسه آتی به شماره فاکس ٠٣٨٣٣٣٣٤٨٨٨و یا ایمیل chb@farhang.gov.ir ارسال نمایند .
یادآور می شود در این جلسه که به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، نهادهایی از جمله سازمان بسیج کارمندان، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، نیروی مقاومت بسیج، کانون های فرهنگی و هنری مساجد، دانشگاهها و هیات رزمندگان اسلام، حوزه هنری، نیروی انتظامی استان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان حضور داشتند.


captcha