به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مردم نقاط مختلف استان کردستان دیروز، 30 آبان ماه در حسینیهها، امامزادگان و تکایا گرد هم آمده و در سوگ خاندان عصمت و طهارت اشک ماتم ریختند.
عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این آیین به نوحه خوانی، سینه زنی و زنجیرزنی پرداخته و با فریاد «یا حسین» عشق و ارادت قلبی خود را به سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا به نمایش میگذارند.
همچنین عزاداران حسینی با سیاه پوش کردن خیابانها و معابر و پخش نذورات در مسیر عبور هیاتهای عزاداری، در غم و اندوه شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش اشک ماتم ریختند.
یادآور می شود؛ هر چند اکثریت مردم استان کردستان
اهل سنت میباشند اما دوشادوش با برادران اهل تشیع خود در آیینهای عزاداری و سوگ سالار
شهیدان شرکت میکنند و این مسئله یکی از مظاهر وحدت اسلامی در این استان است.










