مراسم قرائت زیارت از بعید در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود
کد خبر: 3547814
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

مراسم قرائت زیارت از بعید در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری مراسم قرائت زیارت از بعید به‌مناسبت سالروز وفات پیامبر اعظم(ص) در تبریز و شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، محمدحسن چمیده‌فر، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، روز دوشنبه یکم آذرماه در نشست هماهنگی قرائت زیارت از بعید، اظهار کرد: با توجه به لزوم پرداخت به برگزاری مراسم روز 28 صفر سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام(ص) و مبادرت اقشار مختلف مردم به برگزاری مراسم زیارت حضرت رسول (ص) و همچنین با توجه به الگو بودن انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران برای مسلمانان جهان که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران هست، مراسم زیارت حضرت رسول اکرم (ص) در استان آذربایجان‌شرقی نیز با همکاری ادارات، سازمان‌ها و نهادهای ذیربط همزمان با سراسر کشور در مساجد،‌حسینیه‌ها و اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم قرائت زیارت ازبعید در واقع ادای احترام به ساحت مقدس نبوی و نمایاندن مقام پیامبر عظیم‌الشان اسلام است، افزود: مراسم قرائت زیارت ازبعید از حرکت‌های بسیار ارزشمندی است که در طول چند سال اخیر در سطح کشور برگزار می‌شود.

 چمیده‌فر گفت: در برهه‌ی کنونی که جهان بیش از هر زمان دیگری تشنه رحمت،‌ محبت،‌ مهرورزی و عدالت است برگزاری هر آئینی با نام و یاد نبی مکرم اسلام که رحمه للعالمین است فرصتی مغتنم برای انتشار فضائل نیکوی آن حضرت و تبیین ابعاد متعالی دین مبین اسلام محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نهادنیه کردن سنت حسنه قرائت زیارت ازبعید بر لزوم ایجاد روحیه تحقیق و تدبر درخصوص آشنایی با ابعاد زندگی حضرت پیامبر (ص) تاکید کرد.

 چمیده فر گفت: این زیارت با هدف ایجاد روحیه تحقیق و تدبر و آشنایی با ابعاد زندگی حضرت پیامبر (ص) و همچنین اشاعه و ترویج فرهنگ ناب نبوی و ارائه الگوهای مطلوب حیات طیبه فردی و اجتماعی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مراسم قرائت زیارت ازبعید روز جمعه همزمان با 28 صفر با حضور هیات‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم از ساعت 10 صبح در محل میدان ساعت به طرف ارتش جنوبی برگزار و کتابچه این زیارت نامه نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در همان مراسم توزیع  می‌شود.

captcha