حجتالاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجبشیر نیز در گفتوگو با
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، اظهار کرد: آنگاه كه شخص به ياد خدا و در ارتباط با اوست، قلبش با طمأنينه آباد ميشود
و سرشار از رضايت و خشنودي ميشود.
وی، افزود: یاد خدا از زیباترین و بهترین جلوههای عبودیّت و اساسیترین
و بنیادیترین طریق بندگی و سلوک الی الله است. اگر یاد خدا در رفتار و زندگی آدمی
طلوع کند، آثار ارزشمندی از خود به جای میگذارد؛ همچنان که غفلت از آن نیز سبب بروز
آثار زیانباری میشود.
وی از حقیقت یاد خدا گفت و خاطرنشان
کرد: حقیقت ذکر و یاد خدا عبارت است از توجه قلبی انسان به ساحت قدس الهی و توجه کامل
تمامی وجود آدمی به ذات احدیت.
حجتالاسلام شربیانی با اشاره به آیه ۲۵ سوره احزاب ادامه داد: در این
آیه میخوانیم:" بی گمان مردان و زنانی که خدا را بسیار یاد میکنند، خداوند برای
همهی آنها آمرزش و پاداشی بزرگ مهیا ساخته است.
وی با استناد به فرموده امیرالمومنین(ع) افزود: حضرت علی(ع) میفرماید:"
یاد خدا سرمایه هر مومنی است و سود آن سالم ماندن از گزند شیطان است".
امام جمعه عجبشیر یادآور شد: از آنجا كه ذكر و ياد خدا در زندگی انسان
امری مهم و حياتی و دارای آثار تربيتی است، اين امر پيوندی مستقيم با سعادت و كمال
انسان دارد.
حجتالاسلام شربیانی تاکید کرد: وقتی نامهای پروردگار مانند رحمان و
رحیم و سمیع و بصیر را به زبان جاری میکنیم متوجه میشویم که پروردگاری مهربان و شنوا
و بینا و آمرزنده داریم و درنتیجه امیدوار به رحمت و آمرزش او خواهیم شد.