برگزاری پیاده‌روی «از حرم تا حرم» در خرم‌آباد
کد خبر: 3547866
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

برگزاری پیاده‌روی «از حرم تا حرم» در خرم‌آباد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان از اجرای برنامه پیاده‌روی عزاداران خرم‌آبادی از حرم امامزاده زید بن‌علی(ع) تا حرم امامزاده عبدالله(ع) در روز 28 صفر خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان،از اجرای برنامه پیاده‌روی عزاداران خرم‌آبادی از حرم امامزاده زید بن‌علی(ع) تا حرم امامزاده عبدالله(ع) در روز 28 صفر خبر داد و گفت: پیاده‌روی «حرم تا حرم» با حضور  هیئت‌های مذهبی شهرستان خرم‌آباد برگزار می‌شود.
وی افزود: این برنامه معنوی با حضور مردم شهرستان خرم‌آباد و هیئت‌های مذهبی در روز 28 صفر از حرم امامزاده زید بن علی(ع) تا حرم امامزاده عبدالله(ع) واقع در کیلومتر پنج جاده خرم‌آباد ـ کوهدشت برگزار می‌شود.
عباس‌زاده در ادامه به برپایی موکب اوقاف لرستان با مشارکت اوقاف استان‌های همدان و خراسان شمالی در مرز مهران اشاره کرد و ادامه داد: در این موکب که با همکاری اوقاف استان‌های لرستان، همدان و خراسان رضوی در مرز مهران برپا شده به زائران اربعین در راه رفت و برگشت خدمات‌رسانی می‎شود.
وی افزود: این موکب دو هفته قبل از اربعین برپا شده و در بازگشت زائران اربعین نیز خدمات لازم را به زائران ارائه می‎دهد.
عباس‌زاده ادامه داد: تا روز گذشته ۱۵ تن سیب‌زمینی، ۱۵ تن میوه شامل سیب و نارنگی، ۱۵۰ هزار عدد کیک، دو تن برنج، هزار کیلو پنیر، ۵۰ هزار قرص نان، ۵۰ هزار بطری آب معدنی، ۳۰ کیلو چای، هزار کیلو قند، دو هزار حلول شکری و ۲۰ هزار حلوا گردویی، ۲۵ هزار بسته سمنو، ۲۵ هزار تخم‌مرغ در این موکب جهت پذیرایی از زائران اربعین امام حسین(ع) چه در راه رفت و چه در راه برگشت مصرف شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان همچنین از توزیع ۱۰ هزار جلد کتاب زیارت‌نامه اربعین بین زوار اربعین امام حسین(ع) در این موکب خبرداد و اضافه کرد: در موکب اوقاف لرستان، همدان و خراسان شمالی در مرز مهران سه وعده نماز جماعت اقامه می‎شود.
captcha