تشییع 7 شهید گمنام دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3547871
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶

تشییع 7 شهید گمنام دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با 28 صفر سالروز وفات رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) پیکر پاک و مطهر هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس تشییع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، سردار عزت الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی روز دوشنبه یکم آذرماه گفت: همزمان با 28 صفر سالروز وفات رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) پیکر پاک و مطهر هفت شهید گمنام دوران دفاع مقدس تشییع خواهد شد.
وی، افزود: مراسم استقبال از این هفت شهید گلگون کفن روز شنبه ششم آذرماه در سالن حجاج فرودگاه بین‌المللی تبریز و آیین وداع نیز از ساعت 18 و 30 دقیقه تا 20 و 30 دقیقه در مسجد آیت‌الله مدنی واقع در خیابان شهید چمران برگزار می‌شود.
جعفری، اظهار کرد: مراسم تشییع پیکرهای شهدای گمنام روز یک‌شنبه از ساعت 10 از میدان شهدا به سمت میدان ساعت تبریز شروع شده و مراسم‌های تدفین نیز طی روزهای هفتم، هشتم و نهم آذرماه در نقاط مختلف استان به انجام می‌رسد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده پیکر دو شهید گمنام در شهر بخشایش، دو شهید در تسوج، دو شهید در صوفیان و پیکر یکی از شهدا نیز در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی واقع در اتوبان شهید کسائی در تبریز دفن می‌شوند.
وی ادامه داد: پیکرهای شهدای گمنام مزبور از مناطق عملیاتی جزایر مجنون، فاو و فکه تفحص شده اند که در جریان عملیات های خیبر، والفجر یک و والفجر 8 به درجه رفیع شهادت نائل گشته اند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با تدفین پیکرشهدای فوق، این استان مفتخر به وجود 179 شهید گمنام در 47استان نقطه خواهد بود.
captcha