اجرای برترین‌های سوگواری تعزیه خمین به مناسبت دهه پایانی ماه صفر
کد خبر: 3548275
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸

اجرای برترین‌های سوگواری تعزیه خمین به مناسبت دهه پایانی ماه صفر

گروه فرهنگی: برگزیدگان پنجمین سوگواره تعزیه خمین، به مدت 6 شب به مناسبت ایام عزاداری دهه پایانی ماه صفر تعزیه اجرا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، همزمان با دهه سوم ماه صفر و روزهای سوگواری رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، مراسم سنتی و مذهبی  تعزیه در حسینیه روستای دهنو از توابع شهرستان خمین برگزار می‌شود.
ابوالفضل خسروی، کارشناس هنری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین در این باره به خبرنگار ایکنا گفت: این مراسم از روز پنجشنبه 4 آذرماه به مدت 6 شب ساعت 20 شب و با حضورهشت نفر از برترین تعزیه‌خوان‌های برگزیده در پنجمین سوگواره تعزیه خمین برگزار می‌شود.
وی افزود: این شهرستان با داشتن 19 گروه تعزیه در شهر و روستا، یکی از قطب‌های تعزیه‌خوانی در سطح استان مرکزی است و مجموعه‌ای از برترین‌های هر گروه در مناسبت‌های مختلف در روستاهای این شهرستان تعزیه اجرا می‌کنند.
خسروی با اشاره به برگزاری پنجمین سوگواره تعزیه در خمین خاطرنشان کرد: تعزیه‌خوان‌ها در دو سوگواره سال‌های اخیر با شرکت در کلاس‌های آسیب‌شناسی تعزیه  با ادبیات صحیح نسخ و اجرای تعزیه سنتی اصیل آشنا شدند.
captcha