برگزاری مراسم عزاداری 28 صفر در قالب طرح «نذر پاک»
کد خبر: 3548313
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
میراعلمی خبر داد:

برگزاری مراسم عزاداری 28 صفر در قالب طرح «نذر پاک»

گروه اجتماعی: بخشدار مرکزی سیاهکل با بیان اینکه نذر پاک به معنی حذف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از مراسم عزاداری است، گفت: مراسم عزاداری پاک همزمان با 28 صفر در روستاهای خرارود، فشتال و بیدرون شهرستان سیاهکل برگزار می شود.

سیده زهرا میر اعلمی، بخشدار مرکزی سیاهکل در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به اجرای طرح نذر پاک در این شهرستان، اظهار کرد: این طرح امسال برای اولین بار اجرا می شود لذا از تلاش های دهیاران روستاهای هدف و موسسه دوستداران سیاهکل که در اجرای این طرح مشارکت داشتند قدردانی می کنیم.

وی با بیان اینکه نذر پاک به معنی حذف ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از مراسم عزاداری است، بیان کرد: مراسم عزاداری پاک همزمان با 28 صفر در روستاهای خرارود، فشتال و بیدرون برگزار می شود.

بخشدار مرکزی سیاهکل با اشاره به برگزاری تجمع عزاداران هیئت های مذهبی گیل و دیلم در بقعه متبرکه آقا سید حسین(ع) روستای بیدرون به مناسبت 28 صفر و یادواره 6 شهید والامقام این روستا، گفت: همچنین مراسم سنتی علم واچینی و تعزیه سالار شهیدان برگزار خواهد شد.

میراعلمی از رسانه ها خواست در گسترش چنین طرح هایی که مهربانی به خود و محیط زیست خواهد بود کمک کنند تا یک شهر و روستای زیبا و سرسبز برای نسل آینده داشته باشیم.

به گزارش ایکنا، همچنین مراسم عزاداری پاک همزمان با اربعین حسینی در روستاهای لیش و مهربن برگزار شد.

captcha