آخرین خبر از پرونده سقوط جرثقیل مسجدالحرام/ دریافت نخستین دادخواست پرداخت خسارت
کد خبر: 3549628
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

آخرین خبر از پرونده سقوط جرثقیل مسجدالحرام/ دریافت نخستین دادخواست پرداخت خسارت

گروه بین‌الملل: دایره قضایی مأمور رسیدگی به پرونده سقوط جرثقیل مسجدالحرام اول هفته آینده جلسه جدیدی در خصوص این پرونده تشکیل خواهد داد.

آخرین خبر از پرونده سقوط جرثقیل مسجدالحرام/ دریافت نخستین دادخواست پرداخت خسارت

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «شفقنا»، پایگاه روزنامه عکاظ عربستان نوشت: دایره قضایی مأمور رسیدگی به پرونده سقوط جرثقیل مسجدالحرام در پی درخواست دادگاه از دادستان این کشور برای ارائه دوباره جزئیات کیفرخواست هر متهم به طور جداگانه و تشریح اتهامات و مدارک و قرائن آن و همچنین تشریح ادعاهای دادستان در قبال هر اتهام، اول هفته آینده جلسه جدیدی در خصوص این پرونده تشکیل خواهد داد.

در همین حال منابع موثق اعلام کردند: دادگاه کیفری مأمور رسیدگی به این پرونده نخستین دادخواست پرداخت خسارت به زیان دیدگان این حادثه را در خصوص حقوق مربوط به زخمی‌شدگان و خانواده‌های متوفیان حادثه جرثقیل و پرداخت خسارت به آن‌ها را دریافت کرده و مقرر کرده است که به‌طور جداگانه به دادخواست‌ها رسیدگی کند.

از سوی دیگر، کمیته پنج جانبه مأمور ارائه اسامی فوت‌شدگان و زخمی‌شدگان حادثه، رسیدگی به این پرونده و تطبیق آن اسامی با اسامی واردشده در فهرست وزارت بهداشت و دفاع مدنی عربستان را به اتمام رساند تا از هرگونه بهره‌برداری و سوءاستفاده  در این خصوص جلوگیری کند.

منابع آگاه در گفت‌وگو با روزنامه عکاظ اعلام کردند: دادخواست‌های مربوط به مطالبه حقوق ویژه متوفیان و زخمی‌شدگان تنها به نام‌هایی محدود می‌شود که در گزارش‌های پرونده کیفرخواست که شامل اسامی ۱۱۰ شهید و ۲۶۰ مصدوم این حادثه می‌شود، وارد شده باشد و کسانی که نامشان در این گزارش‌ها وارد نشده باشد، اجازه ارائه دادخواست در این خصوص را ندارند.

«ماجد قاروب» و «سعد الباحوث» دو وکیل عربستانی در این باره گفتند: دستور پرداخت خسارت یک میلیون ریال سعودی به خانواده‌های قربانیان  حادثه و زخمی‌شدگان که دچار معلولیت دائمی شده‌اند از سوی سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و همچنین دستور پراخت مبلغ ۵۰۰ هزار ریال به دیگر زخمی‌شدگان، آن‌گونه که برخی فکر می‌کنند، دیه نیست بلکه بخششی از جانب ملک سلمان است و هر یک از زخمی شدگان حادثه جرثقیل این حق را دارند که از مسببان حادثه پس از محکومیت قطعی آن‌ها در دادگاه، حقوق شرعی خود مربوط به دیه شرعی را مطالبه کنند.

این دو وکیل عربستانی همچنین عنوان کردند که ارگان‌های دولتی نیز این حق را دارند که پس از ثبوت محکومیت عاملان حادثه جرثقیل، براساس حکم قضایی خسارت‌های ناشی از این حادثه را از عاملان و مسببان حادثه مطالبه کنند.

در اثر سقوط یک جرثقیل در داخل محوطه مسجدالحرام که شهریورماه سال 94 به قوع پیوست، 107 زائر فوت کردند و حدود 238 نفر زخمی شدند که تعدادی از قربانیان و زخمی‌شدگان این حادثه ایرانی بودند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدكاظم بني اسدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۹/۰۸ - ۱۸:۲۹
0
0
ميگن دادگستري عربستان آنقدر بيكارهستندكه اصلا مراجعاتي ندارن اما عملا رسيدگي به يك پرونده كه تقريبا وجه جهاني هم داردهنوز دراين دادگاه به نتيجه نرسيده بعداز شانزده ماه
captcha