عزاداری رحلت پیامبر(ص) در استانبول
کد خبر: 3549696
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

عزاداری رحلت پیامبر(ص) در استانبول

گروه بین‌الملل: مراسم عزاداری 28 صفر عصر روز گذشته، هشتم آذرماه، در مسجد والده‌خان استانبول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استانبول، مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) عصر روز گذشته، هشتم آذرماه، مصادف با 28 صفر با حضور بختیار اسدزاده، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول و جمعی از علما و روحانیون شیعه در مسجد والده‌خان این شهر برگزار شد.
مراسم عزاداری 28 صفر در مسجد والده‌خان استانبول
در این مراسم که با حضور ایرانیان مقیم، کارکنان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران، معلمان و مدیران مدرسه ایرانیان در استانبول و شیعیان و محبان اهل بیت(ع) برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسفی، نماینده جامعه المصطفی(ص) العالمیه در استانبول، حجت‌الاسلام والمسلمین فرید عصر، امام جماعت مسجد والده‌خان و موسی آیدین، از علمای شیعه استانبول و مدیر شبکه تلویزیونی 14(شبکه تلویزیونی شیعیان ترکیه) نیز حضور داشتند.
مراسم عزاداری 28 صفر در مسجد والده‌خان استانبول
این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین فرید اصل، امام جماعت مسجد والده‌خان به بیان مطالبی در وصف پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) پرداخت و در ادامه موسی آیدین، از علمای شیعه به سخنرانی درباره وقایع بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) و آنچه بر ایشان در ادوار مختلف تاریخ، گذشته است، پرداخت.
مراسم عزاداری 28 صفر در مسجد والده‌خان استانبول
آیدین در بخشی از سخنان خود به مسئله هوای نفس و منیت و اختلافی که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) به دلیل پیروی از این منیت میان مسلمانان ایجاد شد، اشاره کرد و گفت: در تمام دوران پر‌فراز و نشیب تاریخ اسلام، منیت، قوم‌مداری و قبیله‌گرایی موجب اختلاف میان مسلمانان شده است.
مراسم عزاداری 28 صفر در مسجد والده‌خان استانبول
این مراسم که با همکاری مسجد والده‌خان و وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول برگزار شد، با مداحی و مرثیه‌خوانی یکی از مداحان اهل بیت(ع) به پایان رسید.

captcha