دانشجویان در فرآیند تحقق توسعه نقش‌آفرینی کنند
کد خبر: 3551827
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

دانشجویان در فرآیند تحقق توسعه نقش‌آفرینی کنند

گروه سیاسی: فرماندار سقز از دانشجویان خواست تا با ارائه ایده‌های نو و عملی و راهکارهای مناسب برای تحقق توسعه پایدار شهرستان، مدیریت شهری را یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، علی‌اکبر ورمقانی، فرماندار سقز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که دیروز، 16 آذرماه در سالن دکتر محمد فاضلی دانشگاه آزاد اسلامی سقز برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه مبدا تحولات و تفکر است و دانشجویان می‌توانند با ارائه ایده و برنامه‌های عملیاتی ناشی از تحقیق به روند توسعه شهرستان کمک کنند.

وی با بیان اینکه هر روز، روز دانشجو است، افزود: دانشجویان قشری فعال، پویا و آینده ساز کشور هستند و باید نقش بیشتری در سازندگی کشور داشته باشند و نباید روز دانشجو در زمان و مکان خاصی محصور شود.

فرماندار سقز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، این روز را نماد استکبار و استبداد ستیزی توصیف و عنوان کرد: دانشجویان در همه برهه‌های انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند و مدبرترین فرماندهان جنگ از این قشر بودند. آنان محیط دانشگاه را ترک و برای دفاع از کشور به جنگ رفتند و امروز هم در سایر بخش‌ها مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وجود امنیت در ایران اسلامی، اظهار کرد: از کارهای اصلی دولت، تامین امنیت است که در این راستا، خود مردم از مؤلفه‌های اصلی امنیت هستند و تأمین این امنیت، مرهون ایثار و فداکاری عزیزانی است که بخشی از آنها به دانشگاه و محیط دانشجویی تعلق داشته‌اند.

ورمقانی در بخشی دیگر از سخنان خود با تشریح بخشی از عملرد و دستاوردهای دولت در شهرستان افزود: بسترسازی برای ایجاد نشاط و شادابی، توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی و تکریم ارباب رجوع از برنامه‌های ویژه دولت در شهرستان سقز است که به جد پیگیری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری از دانشجویان خواست تا فضا و محیط دانشگاه را همچنان با نشاط حفظ کنند و در راستای ایجاد نشاط سیاسی در جامعه تلاش کنند.

کیوان شافعی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سقز هم در سخنانی، با محوریت نقش دانشجو در توسعه پایدار؛ به ضرورت انجام فعالیت‌های دانش بنیان در محیط‌های دانشگاهی تاکید کرد.

یادآور می‌شود، اجرای برنامه‌های موسیقی و نمایش و تقدیر از دانشجویان نخبه و ورزشکاران مدال آور دانشگاه آزاد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

captcha