لازمه یک زندگی موفق، کسب مهارت‌های دانایی‌محور است
کد خبر: 3551906
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
امام جمعه بوشهر:

لازمه یک زندگی موفق، کسب مهارت‌های دانایی‌محور است

کانون خبرنگاران نبأ: آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: لازمه یک زندگی موفق، کسب مهارت‌های دانایی‌محور است و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت ایشان بهترین الگو برای امت اسلامی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، چهارمین جلسه تفسیر امام جمعه بوشهر شامگاه سه‌شنبه، ۱۶ آذرماه در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان در محل سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی برگزار شد. آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در جلسه تفسیر سوره منافقون، با بیان اینکه انسان می‌تواند با قرآن نجات پیدا کند و به کمال برسد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های انسانی که دچار انحطاط و سقوط شده است و همچنان در تعفن فکری غرق شده؛ آن است که دعای دیگران در حقش استجابت نمی‌شود و توفیق دعای دیگران از او گرفته شده است چراکه بی‌معنویتی وجود این افراد را فرا گرفته است. 
استاد تفسیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر در ادامه با بیان اینکه یکی از توفیقات الهی، استجابت دعای دیگران در حق انسان است، اظهار کرد: سنگ‌هایی که قیمتی می‌شوند، در ابتدا قیمتی نیستند، اما به‌خاطر اینکه دارای شفافیت خاص هستند، آن سنگ ابتدایی، تبدیل به یک سنگ گرانبها می‌شود.
وی اضافه کرد: برخی از انسان‌ها ضعف در قابلیت دارند و ظرف وجودی آنها ضعیف و آلوده است، به همین دلیل دعای دیگران در حق آنها مستجاب نمی‌شود؛ افرادی را که دو رویی احاطه کرده است، همه امور در نزدشان بی‌اهمیت و مساوی است، برای آنها استغفار نکنید.
آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه خداوند قوم فاسق را هدایت نمی‌کند، افزود: انسان فاسق خودش را از جاده هدایت و محبت خدا خارج می‌کند و خودش را در جایگاه و جاده‌ای قرار می‌دهد که لطف خدا، دیگر شامل حال او نمی‌شود و لذا انسان فاسق با دست خودش، خودش را از جاده هدایت و باران رحمت خدا جدا می‌کند و خودش را دچار قحطی خداوند می‌کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: یکی از ویژگی افراد منافق این بود که با مردم مسلمان زندگی می‌کردند، ولی به دنبال اضمحلال جامعه مسلمین بودند؛ منافقان زمانی که دیدند مسلمانان دارند با اتحاد باشکوهی شکل می‌گیرند و به سمت رسول‌الله(ص) می‌آیند، به دنبال تحریم مسلمانان و یاران پیامبر اسلام(ص) شدند، تا اینکه آنان فراری بشوند و به دور از منظومه رهبری شوند.
وی ادامه داد: آنها به دنبال این بودند که پیامبر خدا(ص) دچار بحران نیرو شوند، ولی این گروه، محاسبات خدا را فراموش کرده بودند که تمام گنجینه‌های زمین و آسمان به دست خدا است.

منافقان به دنبال سقوط نظام اسلامی و جامعه مسلمانان هستند
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر با بیان اینکه منافقان ثروت خداوند را در عالم هستی نمی‌بینند و آنها به دنبال سقوط نظام اسلامی و جامعه مسلمانان هستند، گفت: خداوند سبحان به تمامی حکومت‌های تاریخی و دینی نشان می‌دهد که منافقان، چه از داخل و چه از خارج، مدیریت بشوند، مسلمانان نگران نباشند، زیرا که کلیه خزائن زمین و آسمان به دست خدا است، همان‌طوری که در قرآن آمده است «چه استغفار کنید و چه استغفار نکنید، خداوند آنها را نمی‌بخشد، زیرا اینها از زیر چتر باران الهی خارج شده‌اند و لاکن در محاسبه‌های خود، دچار اشکال هستند».

پيامبر اکرم(ص) فراخواننده همه بشریت به سوی خداوند قادر است
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه پيامبر اکرم(ص) فراخواننده همه بشریت به سوی خداوند قادر است، تأکید کرد: انسان مؤمن و ولایتمدار باید در تمامی امور و صحنه‌های حساس سیاسی، تصمیمات و حماسه‌های سرنوشت‌ساز، محاسبه خاص و الهی
داشته باشیم، لذا انسان باید در زندگی محاسبه الهی داشته باشد.
آیت‌الله صفایی بوشهری یادآور شد: برخی از منافقان در زمان پیامبر اسلام(ص)، در لشکر مسلمانان بودند و در طراحی خود در شهر مدینه به دنبال متلاشی کردن و ضربه زدن به جامعه مسلمانان بودند.

اسلام، دین اخلاق است
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه اسلام، دین اخلاق است، گفت: عزت از آن خدا است و پیامبرش و مؤمنان، در کل عزت برای خداست.
استاد تفسیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر بیان کرد: منافقان این طور محاسبه می‌کنند که با توانمندی سیاسی، ثروت و قدرتی که داریم، رهبر دینی آن سرزمین اسلامی را بیرون می‌کنیم و جامعه مسلمانان را از این طریق دچار مشکل می‌کنیم.
وی افزود: انسان با ایمان یعنی اینکه خدا در قلب و مسیر زندگی دینی او حاکم است و زمینه غیردینی در وجود او نیست و جامعه پیرامونی در کنارش احساس آرامش و امنیت می‌کند و از آن طرف انسان منافق دارای بینش غلط، دارای شخصیتی دوگانه و اصولا بی‌ایمان است و لذا این گروه گمراه نزد خدا عزت ندارند.

سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) بهترین الگو برای امت اسلامی است
وی در پایان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات بزرگ جوانان دختر و پسر این است که موازین و تدبیر الهی در سبک زندگی خود را رعایت نکرده‌اند، اظهار کرد: انسانی که خدا دارد و در مسیر زندگی‌اش پیرو دستورات اوست، هیچ‌گاه دچار گرفتاری و شکست نمی‌شود، بلکه در مسیر ایمان و با تدبیر به سمت و سوی اقتصاد حلال می‌رود و به دنبال دوستی ناباب نمی‌رود.
آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: انسان باید در هر کاری و حتی تشکیل زندگی با شیوه مدیریت آشنا و مهارت‌های گوناگون را بياموزد؛ لازمه یک زندگی موفق، کسب مهارت‌های دانایی‌محور است و سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت ایشان بهترین الگو برای امت اسلامی است که الحمدالله استان ولایتمدار بوشهر، جلوه‌گر وحدت و نماد عشق به پیامبر مهربانی‌ها و خاندان ایشان است.

حامد فکوری
captcha