برگزاری جشنواره نمادهای دینی برای اولین بار در کشور
کد خبر: 3552128
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
حجت‌الاسلام صحت‌قول خبر داد:

برگزاری جشنواره نمادهای دینی برای اولین بار در کشور

گروه اجتماعی: مدیرکل اداره رسانه و فناوری‌های نو تبلیغات اسلامی از برگزاری جشنواره نمادهای دینی برای اولین بار در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام احمد صحت‌قول عصر امروز 17 آذرماه، در نشست خبری که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان در ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه نماد نقش موثری در صنایع فرهنگی دارد، گفت: هرکس با هر تفکری می‌تواند ایده‌های خود را به ما ارائه دهد و ما جشنواره‌ای با محوریت نمادهای دینی و مذهبی و با حضور جوانان در سطح کشور اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه نمادهایی که مردم پذیرش می‌کنند دستخوش تغییرات است و نمادهای دینی و غیر دینی در کشور در بین افراد جامعه رواج دارد، گفت: دشمنان درصدد اند تا نمادهایی را از بیرون در داخل کشور نهادینه کنند و متاسفانه در کشور ما برای انجام این کار از استانها با موضوعات طبیعی شروع کرده‌اند و لازم است اقدامات لازم جهت آگاه‌سازی مردم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام صحت‌قول با بیان اینکه جنگ نرم، رسانه و امور اجتماعی جزء چارت سازمانی اداره کل رسانه و فناوری‌های نو تبلیغات اسلامی است، گفت: در حوزه امور اجتماعی بانوان و جوانان دو بعد مهم این بخش را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت به عنوان تمدن فراغتی در دنیا مطرح است، افزود: میانگین اوقات فراغت جوانان در کشور 10 روز بیشتر از دنیا بوده و با بیشتر اوقات فراغت جوانان در فضای مجازی خلاصه شده است و نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی در این زمینه هستیم.

وی در خصوص رسانه بعنوان دیگر بخش چارت سازمانی افزود: درصدد ایجاد کارگروه محتوا با رویکرد دینی هستیم و یک ساماندهی در کنسرسیون محتوای دینی باید ایجاد شود که هر استانی باید از آن برخوردار باشد.

این مسئول افزود: آینده‌پژوهی یکی از کمبودهای کشور می‌باشد ودر بخش جنگ نرم بدنبال تعیین وضعیت فرهنگی کشور در سال 1404 هستیم.

وی اظهار کرد: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در خارج از دانشگاه یکی دیگر از بحث‌های این نهاد می‌باشد که تمام اقشار جامعه بدور از تنش‌های سیاسی و امنیتی بتواند حرف خود را بیان کند.

حجت‌الاسلام صحت‌قول با اشاره به اینکه فعالیتهای سیاسی و فرهنگی کشور زیر چتر پاتوق‌های فرهنگی اداره می‌شود، گفت: در صدد هسیتم در زمینه پاتوق‌های فرهنگی جهت‌دهی و نبض پاتوق‌ها را بدست گیریم.

captcha