بنیاد صیانت از خانواده در ملایر افتتاح شد
کد خبر: 3552994
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲

بنیاد صیانت از خانواده در ملایر افتتاح شد

کانون خبرنگاران نبأ: در راستای مقابله با آسیب‌های خانواده و پیشگیری از طلاق بنیاد صیانت از خانواده در ملایر افتتاح شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری، امام جمعه ملایر در آیین افتتاح بنیاد صیانت از نهاد خانواده ملایر اظهار کرد: امروز هجمه‌های سنگین دشمن در برابر خانواده مشاهده شده و برای مقابله با این هجمه‌ها ما باید یک نهاد صیانت از خانواده داشته باشیم.
وی افزود: جوانانی که خانواده را تشکیل داده با آموزش‌های لازم از آسیب‌هایی که دشمنان متوجه این کانون گرم می‌کنند آگاه شده و خود را برای مقابله با این هجمه ها تجهیز می‌کنند.
امام جمعه ملایر با اشاره به آیات قرآن درباره صیانت از خانواده بیان کرد: خداوند در قرآن کریم بیان فرموده‌اند که من خانواده را با مودت و رحمت گرم نگه داشته و صیانت می‌کنم و ما هم باید به این نهاد توجه داشته باشیم.
وی گفت: همدلی، همراهی، با هم ساختن و مدارا کردن اصول اساسی زندگی بوده و با این اصول است که بر بنای تازه بنیان نهاده آسیبی وارد نمی‌شود.
حجت‌الاسلام برقراری گفت: بیناد صیانت از خانواده چراغ سبزی برای همه خانواده‌ها بوده و امید به حفظ خانواده را افزایش داده و آسیب‌های اجتماعی را که نسبت به خانواده وجود دارد را کاهش می‌دهد.
طاهره حق‌طلب، مسئول بنیاد صیانت از نهاد خانواده ملایر هم در این آیین با اشاره به اهم فعالیت‌های این بنیاد بیان کرد: بنیاد صیانت از نهاد خانواده ملایر در سه بخش آموزشی، مشاوره‌ای و پژوهشی فعالیت می‌کند.
مسئول بنیاد صیانت از نهاد خانواده ملایر گفت: در بخش آموزشی گارگاه‌های آموزشی با موضوع اصلی آسیب‌های ناشی از طلاق با حضور خانم‌های در حین طلاق و خانم‌های مطلقه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های بخش پژوه در این بنیاد بیان کرد: در بخش پژوهشی نیز درباره زنان آسیب دیده از طلاق پروژهش های لازم  انجام می‌شود.
وی افزود: در بخش مشاوره‌ای هم ارائه مشاوره‌های خانوادگی، اجتماعی، جنسی، خشونت‌ها و مسائل مربوط به خانم‌های آسیب مشاوره داده می‌شود، استفاده می‌کنیم.
حق‌طلب با اشاره به استفاده از کلیه مشاوران سطح شهر برای این بنیاد تصریح کرد: در این مرکز از کلیه مشاوران سطح شهر استفاده کرده و از مشاوران سطح دانشگاه به صورت تخصصی و از مشاوران بهزیستی، آموزش  پرورش حوزه‌های علمیه و علوم پزشکی استفاده می‌شود.
عبدالعظیم رضایی، فرماندار ملایر هم در این آیین بیان کرد: یکی از اساسی کشور بحث آسیب‌های اجتماعی و معضل طلاق بوده و در همین راستا در افتتاح بنیاد صیانت از نهاد خانواده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: با حمایت‌ها و زحمات دانشگاه و بهزیستی این مرکز برای آموزش و مشاوره و بررسی مشکلات خانواده ها این مرکز افتتاح شد.
رضایی گفت: با توجه به مشکلاتی که بر اساس عدم اگاهی زوج‌های جوان از مشکلات داشته با اشتتفاده از شاوران این مرکز در خدمت همه همشهریان است تا شاهد ماهش میزان طلاق در جامعه باشیم.

امیر فرمایی
captcha