انرژی لازم صرف موضوعاتی همچون امر به معروف و نهی از منکر نمی‌شود
کد خبر: 3559017
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
آیت‌الله علما:

انرژی لازم صرف موضوعاتی همچون امر به معروف و نهی از منکر نمی‌شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در جلسه شورای هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر در استان کرمانشاه درحد برنامه‌ریزی باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه امروز در جلسه شورای هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در بیت امام جمعه کرمانشاه، گفت: برخی موضوعات مانند امر به معروف و نهی از منکر زمان‌بر است و در این راستا انرژی لازم برای انجام آن صرف نمی‌شود.
وی افزود: در طول چند سال گذشته برنامه‌های مختلفی برای موضوعات متفاوت امر به معروف و نهی از منکر تدوین شده اما در عمل اقدام خاصی انجام نشده و در حد حرف باقی مانده است.
آیت‌الله علما تصریح کرد: از جمله می‌توان به جلوگیری از نام بردن و ذکر افراد در مجالس ترحیم اشاره کرد که یکی از دغدغه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در طول چند سال گذشته بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: این موضوع نیازمند تدابیر قاطعی است و اوضاع موجود حاکی از بی‌تفاوتی مسئولان و عدم برخورد لازم است.
وی تصریح کرد: تمایل افراد برای عنوان نام آن‌ها در مجالس ترحیم یکی از مشکلات و موانع موجود در این خصوص است.
آیت‌الله علما افزود: در گذشته مراسم ترحیم تنها برای قرآن خواندن بود و اکنون صاحبان عزا و متولیان مساجد باید توجیه شوند که این مشکل برطرف شود.
امام جمعه کرمانشاه گفت: در این زمینه باید به‌صورت جدی تصمیم‌گیری و اتاق فکری تشکیل شود زیرا مجلس ترحیم مجلس تذکر برای زنده‌ها است.
در این نشست سردار بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: در جلسات ترحیم موضوع استفاده از روحانی باید فراگیر شود.
وی افزود: استفاده از روحانی در مجالس ترحیم استان کرمانشاه کمتر مشاهده می‌شود و باید از قدرت مسئولان در این زمینه استفاده شود و متأسفانه خود ما به سمتی حرکت می‌کنیم که بسترها از بین برود.
ریحانی اظهار کرد: تبلیغات اسلامی باید استفاده از روحانی در مجالس ترحیم را اجباری کند.
فرمانده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه تصریح کرد: در این خصوص باید به‌صورت قانونی برخورد شود و به افرادی که تمایل به استفاده از روحانی در مجالس ترحیم را ندارند در مساجد خدماتی ارائه نشود.
captcha