فعالیت‌های اجتماعی، الهام بخش جایگاه زن در جامعه اسلامی است
کد خبر: 3562048
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱

فعالیت‌های اجتماعی، الهام بخش جایگاه زن در جامعه اسلامی است

گروه اجتماعی: معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به اینکه زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه خوانده می‌شوند، گفت: نقش‌پذیری زنان بر اساس تعالیم دینی و مذهبی بوده و همچنین الهام بخش جایگاه رفیع زنان در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین و به نقل از روابط عمومی استانداری سید سعید شاهرخی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در نشست هم اندیشی با بانوان فعال استان قزوین که شب گذشته در استانداری قزوین برگزار شد، به تبیین نقش زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: امروز نقش زنان  در ساختار سیاسی، اجتماعی،  اقتصادی و فرهنگی وضعیت بهتری پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه موضوع زنان و نقش مادرانه آنان در خانواده با نقش‌ها و وظایف سیاسی، اجتماعی که در جامعه پذیرای آن هستند نه تنها مغایرتی نداشته، بلکه برارزش و منزلت آنان در جامعه اسلامی افزوده است، گفت: این نقش‌پذیری آنان بر اساس تعالیم دینی و مذهبی بوده و الهام بخش جایگاه رفیع زنان در جامعه اسلامی است و ما باید در اجرا به‌گونه‌ای عمل کنیم که زنان در جایگاه اجتماعی واقعی خود قرار گیرند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین افزود:: رویکرد دولت تدبیر و امید فراهم کردن زمینه ارتقا جایگاه زنان به عنوان نیمی از جمعیت و فرصت سازی برای حضور فعال آنان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.
این مسئول، تحکیم روابط خانواده، برنامه‌ریزی برای ازدواج‌های پایدار، توانمندسازی و کارآفرینی برای بانوان، تقویت سازمان‌های مردم نهاد و توسعه ورزش در میان بانوان را ازجمله برنامه‌های دولت تدبیر و امید برای حوزه بانوان ذکر کرد.
شاهرخی ادامه داد: باید به‌صورت وی‍ژه از بروز آسیب‌هایی که در محیط خانواده و جامعه بیرون از آن به‌وجود آمده و زنان را تهدید می‌نماید جلوگیری کرد و در صورت بروز این‌گونه مسائل به شیوه‌های علمی و عملی مانع آن شد.
وی با بیان اینکه ایجاد فرصت برابر برای زنان یک اصل است که در استان هم آن را دنبال می کنیم، گفت: حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان کاندیدا یکی ازعرصه‌هایی است که می‌توانند با حضور پررنگ و جدی، توانمندی‌های خود را ثابت کنند و به فعلیت درآورند.
معاون سیاسی امنیتی استاندارارتقا روحیه خودباوری زنان و تقویت آن  را بسیار مهم قزوین اعلام کرد و افزود: ارتقا روحیه خودباوری میان زنان و تقویت این مهم نخستین شرط ارتقا جایگاه زنان در عرصه های مختلف است.
وی عنوان کرد: بانوان استان باید حضور فعال‌تر و موثرتری به ویژه در عرصه اجتماعی و سیاسی داشته باشند، چراکه توانمندی و نقش آفرینی این قشر در زمان‌های مختلف از جمله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به اثبات رسیده است.
شاهرخی با تاکید بر اینکه خودباوری در مطالبه حق زنان ضروری است، اظهار کرد: زنان جامعه‌ ما از توانمندی‌های زیادی برخوردارند ولی در مطالبه حقوق خود بایستی در وهله اول به خودباوری برسند.
وی افزود: باید همه تلاش خود را در جهت بسترسازی لازم برای رشد و ارتقای نقش بانوان در ابعاد مختلف توسعه استان بکارگیرند.
این مسئول عنوان کرد: لازم است در راستای پیگیری مطالبات بانوان کمیته‌های سه گانه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حقوقی با محوریت و عضویت بانوان توانمند استان تشکیل شده تا بطور نظام‌مند و با روال منظمی امور مختلف در دستور کار قرار گیرد و در قالب این سه بخش سازماندهی شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار بیان کرد: بانوان برای پیگیری مطالبات و حل مشکلات و موانع در این راستا می‌بایست پیشنهادهای اجرایی و راهکارهای عملیاتی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی ارائه دهند و ما نیز امکانات و اعتبار لازم را برای اجرایی شدن این امور تامین خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: بانوان توانمند استان فعالیت‌های متعددی را مدنظر داشته باشند و حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان کاندیدا یکی ازعرصه‌هایی است که می‌توانند با حضور پررنگ و جدی، توانمندی‌های خود را ثابت کنند وبه فعلیت درآورند.
شاهرخی بیان کرد: تقویت سازمان‌‎های مردم نهاد درحوزه زنان و عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی یک امر مهمی است که می‌بایست به آن پرداخته شود.
وی  تحقق حقوق شهروندی را نیز که در دستور کار دولت قرار دارد را نیز امر ضروری اعلام کرد که می‌بایست با اتحاد و مشارکت سه قوه اجرایی شود.
وی در ادامه به مسئله انتخابات آتی و لزوم مشارکت سیاسی زنان به‌عنوان نیمی از جمعیت کشور در امور سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: تنها به‌دنبال حضور بانوان در پای صندوق‌های رای نیستیم، بلکه دولت تدبیر و امید با تدابیر خاص به‌دنبال افزایش ضریب جامعه‌پذیری بانوان در همه عرصه‌ها؛ به‌ویژه تشکیل سازمان‌های مردم نهاد خاص این قشر عظیم از جامعه است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین با اشاره به رواج بداخلاقی های سیاسی در دولت قبل گفت: دولت تدبیر و امید بداخلاقی های سیاسی را کنار زد.
شاهرخی افزود: دولت تدبیر و امید با ایجاد همگرایی و وحدت در اداره کشور، راه عقلانیت و اعتدال را در پیش گرفت و از افراط و تفریط برائت جست تا تمام جریان ها و گروه ها بتوانند در عرصه های مختلف حضور فعال داشته باشند.
وی نرخ تورم در دولت قبل را 42 درصد و در دولت تدبیر و امید تک رقمی دانست و گفت: در دولت قبل خطرپذیری سرمایه گذاری بسیار بالا و سرمایه گذاری در کشور به منفی پنج درصد کاهش یافته بود در حالیکه اکنون میزان سرمایه گذاری در کشور به مثبت افزایش یافته است.
وی در راستای اقدامات انجام‌شده در دولت تدبیر و امید طی سه سال اخیر عنوان کرد: با وجود این که دولت کشور را از نظر مالی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در شرایطی ضعیف در دست گرفت، باید ببینیم در طول این سه سال از کجا به کجا رسیده‌ایم.
شاهرخی افزود: برخی به دنبال ناامید کردن افراد هستند و باید گفت هیچ‌کس از ناامیدی مردم سود نمی‎برد از انتقاد سازنده که باعث عزت، رشد و تعالی جامعه می شود حمایت ولی تخریب را نمی پذیریم.
captcha